نوکيا ۸۶ درصد بازار فنلاند را دراختياردارد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اباوت نوکيا”،  سامسونگ کره اي ۴ درصد، سوني اريکسون ۳ درصد،  بنکيو زيمنس ۳ درصد و موتورولا کمتر از ۵/۰ درصد بازار تلفن همراه فنلاند را در اختيار دارند.تحليل گران معتقدند که نوکيا يک شرکت فنلاندي است بنابراين طبيعي است که اغلب کاربران تلفن همراه …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اباوت نوکيا”،  سامسونگ کره اي ۴ درصد، سوني اريکسون ۳ درصد،  بنکيو زيمنس ۳ درصد و موتورولا کمتر از ۵/۰ درصد بازار تلفن همراه فنلاند را در اختيار دارند.
تحليل گران معتقدند که نوکيا يک شرکت فنلاندي است بنابراين طبيعي است که اغلب کاربران تلفن همراه در اين کشور گوشي اين شرکت را داشته باشند.
سهم بازار نوکيا در فنلاند در سه سال گذشته تغيير چنداني نداشته است. سامسونگ و سوني اريکسون کمي سهم خود را افزايش داده اند، موتورولا و زيمنس سهم خود را از دست داده اند.
اين تحقيق همچنيني نشان مي دهد که فنلاندي ها به طور متوسط در هر ۷/۲ سال،  گوشي خود را تعويض مي کنند. حدود يکهزار نوع گوشي در فنلاند استفاده مي شود و بيش از ۷۰ درصد گوشي ها از نمايشگر رنگي و نيمي از آنها دوربين دارند.
 پرفروش ترين گوشي نوکيا در بازار فنلاند  N70 است و  99 درصد سهم بازار گوشي هاي هوشمند را در دست دارد.
 شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در شهر “اسپو”  تاسيس شد و در زمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
درآمد اين شرکت درسال ۲۰۰۷ ميلادي بيش از ۵۱ ميليارد و ۵۸ ميليون يورو و سود خالص آن ۷ ميليارد و ۲۰۵ ميليون يورو اعلام شده است.
تعداد کارکنان اين شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا