دولت نهم ۲۴ ميليون و ۶۰۰ هزار شماره تلفن همراه و ثابت واگذار کرده است

به گزارش خبرنگار موبنا، از ابتداي سال جاري تاکنون نيز يک ميليون و ۹۹۰ هزار مشترک تلفن همراه به شبکه اپراتور اول اضافه شده و در زمان حاضر با وجود ۲۶ ميليون و ۴۹۸ هزار مشترک اين اپراتور دولتي ، ضريب نفوذ موبايل در کشور به ۴۲/۳۶ درصد رسيده است.بر اساس اطلاعيه شرکت مخابرات ايران …

به گزارش خبرنگار موبنا، از ابتداي سال جاري تاکنون نيز يک ميليون و ۹۹۰ هزار مشترک تلفن همراه به شبکه اپراتور اول اضافه شده و در زمان حاضر با وجود ۲۶ ميليون و ۴۹۸ هزار مشترک اين اپراتور دولتي ، ضريب نفوذ موبايل در کشور به ۴۲/۳۶ درصد رسيده است.
بر اساس اطلاعيه شرکت مخابرات ايران که به منظور اعلام اقدامات انجام شده توسط اين شرکت منتشر شده آمده است: با افزايش ۵۲ هزار شماره تلفن ثابت در سال ۸۷ ، شمار مشترکان تلفن ثابت در کشور به ۲۴ ميليون و ۱۰ هزار و ۴۶۵ مشترک و ضريب نفوذ آن به ۴۵/۳۳ درصد رسيد.
اين در حالي است که تاکنون يک هزار و ۵۵ شهر کشور نيز تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته است.
اين گزارش مي افزايد از ابتداي سال تاکنون با اتصال ۸۶ روستا به شبکه ارتباطي کشور ، شمار روستاهاي داراي ارتباط به ۵۲ هزار و ۳۲۰ روستا رسيد.
براين اساس تاکنون ۷۷ هزار و ۶۰۰ کيلومتر فيبرنوري در سراسر کشور ايجاد شده و نيز نصب و راه اندازي يک هزار و ۴۱۱ دستگاه تلفن همگاني و گذر از مرز ۱۹۷ هزار دستگاه از ديگر اقدامات اين شرکت است.
اين گزارش حاکي از آن است که از ابتداي سال جاري تاکنون تنها يک دفتر ICT روستايي در کشور داير شده و تعداد دفاتر ICT روستايي به ۵ هزار و ۶۷۳ دفتر رسيده است.
کاهش قيمت تمام شده برخي از خدمات مخابراتي،حمايت عملي از توليد داخلي در صنعت مخابرات در قالب شوراي راهبري و همچنين پرداخت وام به توليدکنندگان داخلي و واگذاري تلفن ثابت به روز در شهرهاي کشور از جمله اقداماتي است که در اطلاعيه شرکت مخابرات ايران به آن اشاره شده است.
همچنين در اين اطلاعيه ، با تاکيد بر فراگيري خدمات پيامک به عنوان يک وسيله ارتباطي ارزان ، در خصوص کارکرد بخش خصوصي مخابرات کشور نيز آمده است:
۴ ميليون و ۳۸۲ هزار شماره تلفن همراه و ۱۳۲ هزار و ۲۶۴ پورت اينترنت پرسرعت
تاکنون از طريق بخش خصوصي واگذار شده است.
هماهنگي با بخش خصوصي براي توليد تجهيزات تلفن همراه و راه اندازي شبکه سراسري هوشمند با خدماتي چون کارت اعتباري ، نظرسنجي، مشاوره تلفني ، شبکه خصوصي مجازي ،شماره اختصاصي، شماره فراگير و مکالمه انبوه از ديگر اقدامات اين شرکت است.
در اين گزارش به اقدام عملي در راستاي خصوصي سازي مخابرات و فراهم کردن بستر لازم براي رفتن به بورس و واگذاري سهام نيز اشاره شده است.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا