استراليايي ها هزينه تلفن همراه را گران و غير معقول مي دانند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “کانبرا”، تلفن همراه ۲۰ سال است که به استراليا وارد شده است و اولين تلفن همراه در سال ۱۹۸۷ با قيمت ۴ هزار و ۲۵۰ دلار برفروش رفته است. تا سال ۱۹۹۳ تنها حدود ۴ درصد کاربران استراليايي از تلفن همراه استفاده مي کردند …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “کانبرا”، تلفن همراه ۲۰ سال است که به استراليا وارد شده است و اولين تلفن همراه در سال ۱۹۸۷ با قيمت ۴ هزار و ۲۵۰ دلار برفروش رفته است.
تا سال ۱۹۹۳ تنها حدود ۴ درصد کاربران استراليايي از تلفن همراه استفاده مي کردند و
اکنون متوسط قيمت تلفن همراه در اين کشور۵۰۰ دلار وهزينه ساليانه آن ۸۰۰ دلار است.
 تعداد کاربران تلفن همراه در استراليا ۱۹۹۵به يک ميليون نفر رسيدو روند روبه رشد مشترکين از اين سال به بعد جهش ناگهاني خود راآغاز کرده است.
در سپتامبر  1999  شرکت “تلسترا” شبکه CDMA را راه اندازي کرد و تعداد کاربران تلفن همراه تا پايان آن سال از افزايش قابل توجهي برخوردار بود.
در سال ۲۰۰۱ تعداد کاربران تلفن همراه در استراليا به ۷/۱۰ ميليون نفر رسيد و از تعداد کاربران خطوط ثابت پيشي گرفت واين رشد تعداد کاربران همچنان ادامه پيدا کرد تا هفته پيش که رسانه ها از افزايش تعداد تلفن هاي همراه نسبت به جمعيت استراليا خبر دادند.
کارشناسان مي گويند که منطق و علم مي گويد که با افزايش فراواني تقاضا و عرضه، قيمت ها بايد کاهش يابد و در حد متناسبي قرار گيرد اما در استراليا به نظر مي رسد که هنوز هزينه ها بسيار گران است.   
کارشناسان و کاربران مي گويند که با توجه به عرضه بالاي تلفن همراه و شمار کاربران در اين کشور افزايش بي رويه قيمت غير منطقي به نظر مي رسد.
تعداد کاربران در استراليا تا ژوئن ۲۰۰۶ميلادي حدود ۱۹ميليون و۸۰۰هزار نفرو ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۹۶.۹۵درصد بوده است.
در اين کشور۶اپراتور ارتباطي وجو دارد که تلسترا با ۹ميليون و۳۰۰هزار کاربر ررتبه اول را در ميان ديگر رقبايش دارا مي باشد.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا