پيشي ضريب نفوذ تلفن همراه از ثابت در استان يزد

به گزارش  خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات کاظم  مقوم  اظهار داشت : در ارديبهشت ماه سال جاري ضريب نفوذ تلفن همراه در اين استان به  43درصد رسيد و به اين ترتيب با واگذاري‌هاي صورت گرفته، ضريب نفوذ تلفن همراه از تلفن ثابت پيشي گرفت. وي افزود: در سال …

به گزارش  خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات کاظم  مقوم  اظهار داشت : در ارديبهشت ماه سال جاري ضريب نفوذ تلفن همراه در اين استان به  43درصد رسيد و به اين ترتيب با واگذاري‌هاي صورت گرفته، ضريب نفوذ تلفن همراه از تلفن ثابت پيشي گرفت.
وي افزود: در سال گذشته مجموعاًً ۵۳۸ پروژه با سرمايه‌اي بالغ بر ۳۰ ميليارد تومان در سطح استان يزد به بهره‌برداري رسيد که نسبت به سال ۸۵، حدود ۱۰ ميليارد تومان رشد داشته است.
 مقوم با اشاره به واگذاري ۷۵ هزار شماره تلفن همراه در سال ۸۶ ،گفت: هم اکنون ۲۸۰ هزار شماره تلفن دائمي و حدود ۱۵۰ هزار شماره همراه اعتباري در سطح استان مشغول به کار است.
مدير عامل مخابرات يزد از افزايش ۱۲۰ سايت BTS به ظرفيت استان در اين سال خبر داد و خاطر نشان کرد: با راه‌اندازي ۴۰ سايت ديتاي جديد در سال ۸۶، ظرفيت ديتا در استان به ميزان ۱۴۰۰ پورت يعني حدوداً دو برابر افزايش يافته است.
رئيس هيات مديره شرکت مخابرات استان يزد دايري تلفن ثابت را در سال گذشته، ۲۶ هزار شماره برشمرد و گفت: ۶۳ هزار و ۶۰۰ پورت جهت توسعه و جايگزيني، در بخش سوئيچ نصب شد.
وي در خصوص سرويس ADSL افزود: با اضافه شدن ۳ هزار و ۱۵۵ مشترک ADSL به مجموع مشترکان اين سرويس در حال حاضر ۵ هزار و ۱۵۴ مشترک ADSL داريم.
وي در ادامه از اجراي ۴۰۰ کيلومتر فيبرنوري در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۴ دفتر ICT شهري و ۷۹ دفتر روستايي در اين مدت راه اندازي شد.
مقوم در ادامه از جمله برنامه‌هاي شرکت مخابرات استان در سال جاري را احداث ۹۰ ايستگاه GSM روستايي براي ارتباط رساني به ۳۸۲ روستا با ظرفيت ۴۰ هزار شماره برشمرد و گفت: واگذاري ۱۰۰ هزار تلفن همراه و دايري ۲۵ هزار تلفن ثابت از ديگر برنامه‌هاي توسعه‌اي استان در سال جاري است.
وي در پايان، دايري ۲۹ دفتر ICT روستايي، نصب ۵۷۸ ايستگاه تلفن همگاني، ارتباط رساني به ۲۵ روستا و نيز افزايش ظرفيت سوئيچ تلفن همراه از ۴۵۰ هزار شماره به ۶۰۰ هزار شماره را از ديگر برنامه‌هاي شرکت در سال جاري عنوان کرد.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا