هشدار استراليايي ها در مورد خطرات گوشي هاي بازيافتي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “انويکت”، شرکت ويکتوريا از دولت استراليا درخواست کرده است که از خريداران تلفن همراه ۱۰ دلار به عنوان وديعه و هزينه بازيافت تلفن همراه دريافت کنند.به گفته مقامات اين شرکت، افزايش بي رويه گوشي هاي بازيافتي خطري جدي براي محيط زيست تلقي مي شود …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “انويکت”، شرکت ويکتوريا از دولت استراليا درخواست کرده است که از خريداران تلفن همراه ۱۰ دلار به عنوان وديعه و هزينه بازيافت تلفن همراه دريافت کنند.
به گفته مقامات اين شرکت، افزايش بي رويه گوشي هاي بازيافتي خطري جدي براي محيط زيست تلقي مي شود و تلفن هاي همراه بازيافتي حاوي مواد خطرناکي مانند اکسيد آرسنيک، کادميوم و فلزاتي است که موجب سرطان، اختلالات جنسي و عصب شناختي مي شوند.
به گفته مقامات شرکت ويکتوريا ،توليد کنندگان تلفن همراه و فروشندگان بايد مسووليت گوشي هاي بي مصرف و از بين رفته را بپذيرند و خطرات آن را براي محيط زيست کاهش دهند.
درحال حاضر هزينه هاي بازيافت بسيار کم است و کاربران  به طور متوسط هر ۱۸ تا ۲۴ ماه تلفن همراه خود را تعويض مي کنند و اين امر باينگر حجم ورود گوشي هاي بازيافتي به بازار است.
تعداد کاربران در استراليا تا ژوئن ۲۰۰۶ميلادي حدود ۱۹ميليون و۸۰۰هزار مشترک و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۹۶.۹۵درصد بوده است.
در اين کشور۶اپراتور ارتباطي وجو دارد که تلسترا با ۹ميليون و۳۰۰هزار کاربر ررتبه اول را در ميان ديگر رقبايش دارا مي باشد.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا