تصويب قوانين محدود کننده براي احداث برج هاي مخابراتي در هند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تلگراف اينديا”، احداث بي برنامه و نا محدود برج هاي مخابراتي در نقاط مختلف شهر و درکنار مناطق مسکوني اعتراضات  مردم را در پي داشته است ودولت در پاسخ به اعتراضات مردم محدوديت و قوانين جديد ي تدوين و  براي تمامي اپراتورهاي کشور ارسال …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تلگراف اينديا”، احداث بي برنامه و نا محدود برج هاي مخابراتي در نقاط مختلف شهر و درکنار مناطق مسکوني اعتراضات  مردم را در پي داشته است ودولت در پاسخ به اعتراضات مردم محدوديت و قوانين جديد ي تدوين و  براي تمامي اپراتورهاي کشور ارسال کرده است.
وزارت بهداشت هند نيز پنج سال پيش قوانين مشابهي را براي محدود کردن اپراتورها تصويب کرده بود که اپراتورها از آن سرپيچي کرده اند.
به گفته يک مقام سازمان محيط زيست گزارشات و شکايات زيادي در مورد احداث غير قانوني اين برج ها به دست ما رسيده است و تحقيقات انجام شده توسط کارشناسان وزارت بهداشت نشان مي دهد که اين برج ها بر سلامت انسان تاثيرات منفي دارد.
قوانيني جديد اپراتورها را از احداث برج هاي مخابراتي روي پشت بام هاي مدارس و بيمارستان ها منع مي کند؛ زيرا کودکان و بيماران نسبت به امواج الکترومغناطيسي حساس تر و آسيب پذير تر هستند.
احداث برج هاي مخابراتي در کوچه هاي باريک نيز ممنوع اعلام شده است و آنتن هاي مخابراتي بايد حد اقل ۳ متر با ساختمان کناري فاصله داشته باشد.
دانشمندان اعلام کرده اند که امواج راديويي اين برج ها موجب سرطان و نقص هاي ژنتيکي مي شود و حتي پرنده ها نيز تحت تاثير اين امواج قرار مي گيرند. 
به گفته رييس بخش محيط زيست دانشکده کلکته پرندگاني مانند گنجشک، مرغ مينا و فاخته به شدت تحت تاثير امواج الکترومغناطيسي تلفن همراه قرار مي گيرند.
اپراتورهاي تلفن همراه در هند با اين قوانين جديد به طور محافظه کارانه اي مخالفت مي کنند.
وودافون  يکهزار و ۷۰۰ برج مخابراتي در کلکته سه هزار و ۲۰۰ برج در مناطق ديگر ، 
Airtel  به طور تقريبي چهار هزاربرج  و Tata حدود يکهزار برج مخابراتي در هند دارند.
تعداد کل کاربران هند۲۲۵ميليون و۴۶۰هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور۱۹.۹۵درصد اعلام شده است.
اين کشور۱۲اپراتور فعال دارد که بهاراتي اير تل رتبه اول را در بين اپراتورهاي اين کشور دارا مي باشد.
 
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا