قيمت گوشي هاي موسيقايي نوکيا در هند کاهش مي يابد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بيزينس استاندارد”، گوشي هاي XpressMusic نوکيا هم اکنون با قيمت ۵ هزار روپيه  (122 دلار) بفروش مي رسد و قرار است که بزودي تا ۳ هزار روپيه (۷۳ دلار) کاهش يابند. بزرگترين توليدکننده تلفن همراه در جهان سال گذشته ۱۴۶ ميليون گوشي مجهز به  MP3در …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بيزينس استاندارد”، گوشي هاي XpressMusic نوکيا هم اکنون با قيمت ۵ هزار روپيه  (122 دلار) بفروش مي رسد و قرار است که بزودي تا ۳ هزار روپيه (۷۳ دلار) کاهش يابند.
بزرگترين توليدکننده تلفن همراه در جهان سال گذشته ۱۴۶ ميليون گوشي مجهز به  MP3در سراسر جهان بفروش رساند.
شرکت براي گوشي هاي سري  N که دستگاه هاي پيشرفته چند رسانه اي هستند، چنين کاهشي را پيش بيني نکرده است.
“راگهووش ساروپ” مدير GTM نوکيا هند گفت: انتظار مي رود نوکيا در ۱۲ ماه آينده چندين گوشي موسيقايي XpressMusic با قيمت کمتر ارايه دهد، که به شرکت امکان مي دهد مشترکان خود را افزايش دهد.
رشد کلي سالانه دانلود موسيقي همراه  با وجود شرکت هايي مانند نوکيا که سرويس هاي خود را از طريق کاربردهاي موسيقايي موجود در گوشي ها  ارايه مي دهند، ۴۰ درصد افزايش مي يابد.
دانلود موسيقي همراه هم اکنون در بازار داخلي هند از ارزشي بالغ بريک ميليارد و ۶۰۰ ميليون تا يک ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار برخوردار است.
سرويس موسيقي شامل دانلود آهنگ کامل، ويديوهاي موسيقي، و زنگ موبايل حجم زيادي از سرويس هاي ارزش افزوده را تشکيل مي دهد و تخمين زده مي شود که  سرويس هاي ارزش افزوده ۲۰ تا ۲۵ درصد درآمد شرکت ها را تشکيل مي دهند.
بررسي هانشان مي دهد که خريد موسيقي همراه در هند در سال ۲۰۰۹ ميلادي  9 برابر رشد داشته باشد.
اما TNS موسسه پيش بيني و اطلاع رساني بازار جهاني  هشدار داده است که درصد کاربراني که هم اکنون موسيقي را “سايد لود” مي کنند يعني از لپ تاپ يا رايانه به تلفن  همراه انتقال مي دهند ، رو به افزايش است.
براساس آمار  فقط ۱۶ درصد کاربران، موسيقي را از اينترنت و شبکه اپراتور دانلود مي کنند.
NS  افزود : استفاده از تلفن همراه به عنوان دستگاه پخش موسيقي به توليدکنندگاني مانند نوکيا اين فرصت را مي دهد که گوشي هاي بيشتري را به فروش برسانند، اما رشد درآمد اپراتورهاي شبکه و دارندگان حقوق موسيقي، از طريق دانلود محدود شده است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا