کاربران به بانکداري همراه بي اعتماد هستند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، سرويس بانک همراه به عبارت ديگر بانکداري همراه مزاياي فراواني از جمله جلوگيري از اتلاف وقت و تسريع امور در کمترين زمان برخودار است اما استفاده از آن هنوز در حد انتظارات وپيش  بيني ها نبوده است. بااين حال سايت بيوژرنال مي نويسد که تحقيقات نشان داده که …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، سرويس بانک همراه به عبارت ديگر بانکداري همراه مزاياي فراواني از جمله جلوگيري از اتلاف وقت و تسريع امور در کمترين زمان برخودار است اما استفاده از آن هنوز در حد انتظارات وپيش  بيني ها نبوده است.
بااين حال سايت بيوژرنال مي نويسد که تحقيقات نشان داده که استفاده از تلفن همراه در زمينه بانکداري همراه روشي است که به تازگي فراگير شده اما بسياري از کلاهبرداران از اين روش براي کلاهبرداري استفاده مي کنند.
 گسترش روش هاي سوئ استفاده از سرويس بانکي امروزه به يکي از دغدغه هاي کاربران و ارايه کنندگان اين سوريس تبديل شده است ، بنابراين لازم است در اين رابطه تدابيري براي جلوگيري از کلاهبرداري ها انديشيده شود.
تحقيقات نشان داده که بازار بانکداري اينترنتي داغ و بانکداري همراه داغتر است. پيش از اين بسياري از مردم کارهاي بانکي را از طريق دستکتاپ کامپيوتر انجام مي دادند اما هم اکنون بانک در جيب کاربران قرار گرفته است بنابراين جرايمي که در اين زمينه صورت مي گيرد نيز به همان ميزان گسترش يافته است.
 با اين حال هر دو اين روش ها در حالي که بسيار راحت هستند و به سهولت انجام مي گيرند به همان اندازه  ميزان خطر سوءاستفاده از سوي کلاهبرداران را افزايش مي دهد.
بنابراين امنيت روش نقل و انتقال پول از طريق چنين کانال هايي امري ضروري است.
به اين ترتيب براي کساني که از بانکداري همراه استفاده مي کنند براي اين که قرباني کلاهبرداري نشوند، انجام يک سري کارها امري ضروري است. 
ابتدا لازم است کاربران رمز عبوري را براي خود تنظيم و سپس اين رمز را براي يکي از دوستان خود به صورت پست الکترونيکي ارسال کنند.
معمولا همه تلفن هاي همراه از ويژگي هاي اختياري براي تغيير رمز عبور و PIN برخوردارند که بتوان رمز عبور را روي تلفن همراه يا بعضي از اشکال را تغيير داد.
البته اين روش در ابتدا ممکن است کار بسيار سختي به نظر برسد اما پس از مدتي کاربران به ضرورت آن براي امنيت اين روش پي مي برند.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا