تلفن همراه صد ساله شد

اين درحالي است که تمام گزارش ها حاکي از آن بوده است که اولين تلفن همراه در سال ۱۹۷۳ يعني ۳۵ سال پيش توليد شده است. به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، به اعتقاد تاريخ نگاران ، مخترع اولين تلفن همراه جهان شخصيت مشهوري نيست ونام وآوازه اش  به گوش هيچ کس نرسيده است.در …

اين درحالي است که تمام گزارش ها حاکي از آن بوده است که اولين تلفن همراه در سال ۱۹۷۳ يعني ۳۵ سال پيش توليد شده است.
 به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، به اعتقاد تاريخ نگاران ، مخترع اولين تلفن همراه جهان شخصيت مشهوري نيست ونام وآوازه اش  به گوش هيچ کس نرسيده است.
در اينگزارش آمده است که او کشاورزي از اهالي “کنتاکي ملون” در آمريکا است و مورخان نام او را “ناتان بي استابليفيلد” اعلام کرده اند.
به اعتقاد تاريخ نگاران او توانست ۳۰سال بعد از گراهام بل ،مخترع اولين فونوگراف، اولين تلفن همراه را اختراع کند.
مورخان با بيان اين که ويژگي  تلفن همراه اختراع شده توسط استابليفيلد همانند تلفن هاي امروزي است خاطر نشان کردند: تلفن همراه مذکوربا قرار گرفتن در ميدان مغناطيسي قابليت انتقال مکالمه در فواصل طولاني را داشته است.
آنها در گزارش خود آورده اند ، با وجود قابليت برقراري ارتباط ولي تا سال ها اين وسيله ارتباطي مورد توجه مردم قرار نگرفت و به صورت اختراعي خاموش باقي ماند، تا اين که در سال ۱۹۷۳،اولين تلفن همراه به جهانيان معرفي شد.
براساس اين گزارش ، کشاورز آمريکايي مخترع تلفن همراه در فقر کامل درگذشت و حالا بعد از گذشت يک قرن از اختراعش سايت ويرژين موبايل قصد دارد در ۱۲مي مجلس بزرگداشتي براي او برگزار کند.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا