خصوصي سازي شبکه تلفن همراه در لبنان بازهم به تاخير افتاد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، يک مقام آگاه در اين باره گفت که دو شبکه تلفن همراه لبنان قرار بود تا پايان اين ماه بفروش برسد اما به دليل وجود برخي مشکلات اين اجراي آن کار به تاخير افتاده و شرکت هايي داراي تعهد  مي توانند تا پايان سال به فعاليت خود …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، يک مقام آگاه در اين باره گفت که دو شبکه تلفن همراه لبنان قرار بود تا پايان اين ماه بفروش برسد اما به دليل وجود برخي مشکلات اين اجراي آن کار به تاخير افتاده و شرکت هايي داراي تعهد  مي توانند تا پايان سال به فعاليت خود ادامه دهند.
تحليل گران اقتصادي و تجاري وضعيت بغرنج سياسي را يکي از دلايل تاخير اجراي اين طرح مي دانند و معتقدند که دولت پشتوانه سياسي براي اجراي خصوصي سازي شبکه هاي اين کشور را ندارد.
اين مقام آگاه که نامش ذکر نشد، افزود : دولت لبنان در سال ۲۰۰۱ ميلادي دو مجوز اپراتور ارتباطي را بر اساس قراردادي ۱۰ساله با نام BOT در اختيار دو شرکت ارتباطي “ليبن سل”و”سليس”قرارداد اما اين مجوزها را در سال ۲۰۰۴ميلادي فسخ کرد.
وي گفت : بعد ازاين دولت از سرمايه گذاران خارجي براي شرکت در مزايده دعوت کرد که در نتيجه امتياز اپراتورهاي مربوطه به “زاين” و” آلفا” واگذار شد.
اين مقام آگاه افزود:ارزش تعيين شده براي فروش اين دو شبکه از سوي دولت حدود سه ميليارد دلار اعلام شده بود.
اين مقام آگاه گفت:با اجراي خصوي سازي شبکه تلفن همراه دولت از درآمد يک ميليارد دلاري که سالانه از اين بخش عايدش مي شود ،محروم خواهد شد.
وي تعداد کاربران لبنان را  بيش از يک ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه را در اين کشور ۳۰درصد اعلام کرد.
کشور آسيايي لبنان  با ۱۰هزار و ۴۰۰کيلومتر مربع مساحت و سه ميليون و ۶۷۸هزارنفر جمعيت در غرب درياي مديترانه واقع شده و پايتخت آن بيروت است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا