رگولاتوري فدرال آمريکا پرداخت يارانه به اپراتورها را محدود کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، سال گذشته ۲/۱ ميليارد دلار به شرکت هاي تلفن همراه بابت فعاليت اين شرکت ها در مناطق روستايي پرداخت شد. کميسيون فدرال مخابرات به طرح محدوديت پرداخت از “صندوق سرويس هاي جهاني” به شرکت هاي تلفن همراه راي مثبت داد. سرمايه اين صندوق از …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سلولار نيوز”، سال گذشته ۲/۱ ميليارد دلار به شرکت هاي تلفن همراه بابت فعاليت اين شرکت ها در مناطق روستايي پرداخت شد.
کميسيون فدرال مخابرات به طرح محدوديت پرداخت از “صندوق سرويس هاي جهاني” به شرکت هاي تلفن همراه راي مثبت داد.
 سرمايه اين صندوق از ماليات هاي قبض هاي تلفن همراه اغلب آمريکايي ها بدست مي آيد.
اين تصميم از يک سو به ضرر اپراتورهاي روستايي تلفن همراه است که قسمت قابل توجهي از درآمد آنان براساس چنين پرداخت هايي استو از سويي به نفع شرکت هاي بزرگ مانند وريزون و AT&T است که مشترکان آنها بزرگترين دارندگان اين سرمايه هستند.
شرکت AT&T همچنين دريافت کننده عمده چنين يارانه هاي بي سيم است، اما طبق يکي از مفاد خريد شرکت “دابسون کاميونيکشن” در سال گذشته با چنين محدوديتي موافقت کرده است.
رگولاتورها اميدوارند که اين تصميم روند افزايش هزينه هاي صورت حساب تلفن همراه را کند کرده و برنامه را ثابت نگه دارد.
اين سرمايه توسط کنگره در سال ۱۹۹۶ به عنوان بخشي از مشروعيت ارتباطات ملت تاسيس شد، با اين هدف که آمريکايي ها بايد به سرويس هاي مخابراتي با قيمت هاي متفاوت دسترسي داشته باشند.
براي انجام چنين امري اپراتورهايي که در مناطق روستايي فعاليت دارند و مشترکان آن ها از صندوق يارانه مي گيرند.
سرمايه صندوق سرمايه توسط هزينه هايي که مشترکان تلفن همراه، اينترنت، و تلفن ثابت براي استفاده از تلفن راه دور و معمولي پرداخت مي کنند، تامين مي شود واين مبلغ که معمولاً چند دلار است به قبض ماهانه مشترکان اضافه مي شود.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا