شکست برنامه اينتل براي سرمايه گذاري در شبکه وايمکس

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تله کام” ، اينتل با يک طرح مشترک با “اسپرينت نکستل” و “کلير واير” ۲ميليارد دلار براي راه اندازي شبکه وايمکس در سراسر آمريکا سرمايه گذاري مي کند.تحليلگران موسسه JP Morgan  پيش بيني مي کنند که اينتل با توجه به وضعيت مالي شرکت،  سرمايه گذاري …

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تله کام” ، اينتل با يک طرح مشترک با “اسپرينت نکستل” و “کلير واير” ۲ميليارد دلار براي راه اندازي شبکه وايمکس در سراسر آمريکا سرمايه گذاري مي کند.
تحليلگران موسسه JP Morgan  پيش بيني مي کنند که اينتل با توجه به وضعيت مالي شرکت،  سرمايه گذاري خود را محدود خواهد کرد.
“جاناتان چاپلين” تحليلگر اين موسسه گفت: احتمال کمي وجود دارد که اينتل ۲ ميليارد دلار در اين برنامه سرمايه گذاري کند.
به طبق وي ،بودجه کل تحقيق و توسعه اينتل براي فعاليت هاي جديد در سال ۲۰۰۸ بين ۱ تا ۲ ميليارد دلار است و شبکه وايمکس فقط يکي از چندين طرح ابتکاري است.
تحليلگران اين موسسه اعتقاد دارند که اينتل هنوز در سرمايه گذاري در شرکت ادغامي Sprint/Clearwire علاقه مند است، اما بيشتر احتمال دارد به کنسرسيومي بپيوندد که اعضايي مانند گوگل، سازندگان تلفن همراه و اپراتورهاي ثابت دارد تا از لحاظ مالي کمتر درگير شود.
مديران مالي اينتل اظهار داشتند که به طور کل در فرصت هايي سرمايه گذاري مي کنند که مي توانند يک تخفيف ۲۰ درصدي را داشته باشند.
چاپلين افزود: اگر شرکت هاي Sprint و Clearwire براي اين طرح با هم ادغام شوند اينتل نيز طيف فرکانسي ۵/۲ گيگاهرتزي خود را با تجهيزات آنها ترکيب خواهد کرد تا وايمکس سراسري را ارايه دهد. 
 وي گفت که اينتل در غير اين صورت قادر به رقابت با ساير شرکت ها نخواهد بود.
مديران اينتل پيش بيني کرده اند که احتمالاً شبکه وايمکس سراسري تا قبل از سال ۲۰۱۰ راه اندازي نخواهد شد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا