دستور العمل جديد تعيين خسارت وارده به شبکه فيبرنوري تدوين شد

به گزارش موبنا محمد باقر ظهوري فر اظهار داشت:بر اساس اين دستورالعمل، مبالغ قابل پرداخت در خصوص خسارات قطعي فيبرنوري، با در نظر گرفتن متوسط هزينه‌هاي بازسازي مسير قطع شده، محاسبه خواهد شد. وي افزود: با توجه به اين موضوع، هزينه‌هاي خسارتي قطعي فيبرنوري در سال ۸۷ افزايش خواهد يافت که از سوي خسارت زنندگان …

به گزارش موبنا محمد باقر ظهوري فر اظهار داشت:بر اساس اين دستورالعمل، مبالغ قابل پرداخت در خصوص خسارات قطعي فيبرنوري، با در نظر گرفتن متوسط هزينه‌هاي بازسازي مسير قطع شده، محاسبه خواهد شد.
وي افزود: با توجه به اين موضوع، هزينه‌هاي خسارتي قطعي فيبرنوري در سال ۸۷ افزايش خواهد يافت که از سوي خسارت زنندگان به شبکه پرداخت مي‌شود.
ظهوري‌فر ادامه داد: پيش از اين، خسارات دريافتي در اين حوزه بسيار جزئي بوده که با عملياتي شدن اين دستورالعمل، هزينه‌هاي مذکور معتدل‌ و منطقي تر شده است.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ،مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت در عين حال شبکه فيبر نوري کشور را يک سرمايه ملي دانست، تصريح کرد: متاسفانه طي سال ۸۶ نسبت به زمان مشابه سال پيش از آن، تعداد قطعي‌هاي فيبرنوري افزايش يافته است.
وي ادامه داد: اين در حالي است که با تلاش‌هاي صورت گرفته و تمهيدات انديشيده شده، زمان قطعي‌هاي اينترنت در سال گذشته نسبت به زمان مشابه سال ۸۵، حدود ۱۰ درصد کاهش يافت.
ظهوري فر در خصوص برخي از آسيب‌هاي احتمالي قطعي‌هاي گسترده شبکه فيبرنوري گفت: آسيب اصلي در اين حوزه متوجه کاربران استفاده کننده از شبکه IP کشور است که متأسفانه به واسطه اين قطعي‌ها مجبور به استفاده از شبکه نامطلوب هستند.
وي تاکيد کرد: از سوي ديگر قطعي‌هاي شبکه فيبرنوري موجب قطعي ارتباط ميان استان‌ها مي‌شود و فعاليت‌هايي که خدمات رساني آن‌ها از طريق شبکه ديتا صورت مي‌گيرد را با مشکل و وقفه جدي مواجه مي‌سازد.
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت افزود:به دليل آنکه از اين ارتباطات به صورت ترانزيت بين الملل استفاده مي‌شود، قطعي‌هاي گسترده فيبرنوري، ارتباطات بين المللي که از اين شبکه بهره مي‌برند را با مشکل مواجه مي‌کند.
وي خاطر نشان کرد: از آن جايي که شبکه ارتباطي کشور به صورت يکپارچه عمل مي‌کند، اين قطعي‌ها موجب بروز خسارات امنيتي و فرهنگي نيز مي‌شود.
ظهوري فر ادامه داد: يکي از اصلي‌ترين دلايل قطعي‌هاي فيبرنوري، ناهماهنگي در اجراي طرح‌هاي عمراني است که در صورت همکاري نهادها و سازمان‌هاي مختلف، مي‌توان علاوه بر سازندگي، امکان کاهش قطعي‌ها در سال جاري را فراهم کرد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا