نيازي به اجراي طرح رجيستري نيست

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اعلام کرد، با تصويب نهايي تعرفه واردات و در پي آن افزايش فعاليت شرکت هاي قانوني،واردات قاچاق گوشي تلفن همراه به حداقل خواهد دسيد.وي افزود: با به ميدان آمدن شرکت هاي قانوني و رقابت آنها با واردکنندگان غيرقانوني، شاهد متوقف شدن دوره اي قاچاقچيان اين …

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اعلام کرد، با تصويب نهايي تعرفه واردات و در پي آن افزايش فعاليت شرکت هاي قانوني،واردات قاچاق گوشي تلفن همراه به حداقل خواهد دسيد.
وي افزود: با به ميدان آمدن شرکت هاي قانوني و رقابت آنها با واردکنندگان غيرقانوني، شاهد متوقف شدن دوره اي قاچاقچيان اين کالا خواهيم بود که به موجب اين امر نيز نيازي به الزام  اجراي مجدد طرح رجيستري نخواهد بود.
لاريجاني تصريح کرد، هم اکنون با انتشار اخبار کاهش تعرفه در بازار تلفن همراه تهران، واردات گوشي هايي که از مجراي غيرقانوني وارد کشور مي شد به طور چشمگيري نسبت به گذشته کاهش يافته است.
شرکت مخابرات در برهه اي به علت ورود انبوه قاچاق گوشي تلفن همراه مبادرت به ثبت قانوني يا همان “رجيستر” گوشي ها کرد که اين خود يکي از راههاي مبارزه با واردات غيرقانوني اين کالا به شمار مي آمد.
زماني که اين شرکت اعلام کرد که چنانچه گوشي هايي که خارج از مجراي قانوني وارد کشور شده و به فروش برسند ثبت خواهند شد اکثر کاربران اين کالا با دقت نظر بيشتري به خريد گوشي هايي مي پرداختند که شماره سريال آن ها در شبکه مخابرات ثبت شده باشد.
ولي از اوايل تابستان سال ۸۶ با اعلام لغو طرح رجيستري از سوي شرکت مخابرات بازار گوشي تلفن همراه به بازاري آشفته تبديل شد و در اين ميان عنان اين کالاي ارتباطي در دست قاچاقچيان اين محصول قرار گرفت.
اما در اين روزها برخي منابع مطلع فعال در حوزه بازار گوشي تلفن همراه اعلام کرده اند که مخابرات بدون اعلام رسمي،ثبت مجدد شماره سريال هاي گوشي يا همان رجيستر در دستور کار قرار داده است.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا