شمار مشترکان تلفن همراه از تلفن ثابت پيشي گرفت

به گزارش خبرنگار موبنا دايري تلفن همراه که در سال ۷۹ بالغ بر ۹۶۲ هزار و ۵۹۵ شماره بود و در شهريور ۸۴ به ۷ ميليون و ۸ هزار و ۱۳۴ شماره رسيد ،تا پايان سال ۸۶ بالغ بر ۲۴ ميليون و ۵۰۹ هزار و ۷۱۴ شماره شده است.همچنين دايري تلفن ثابت که در سال …

به گزارش خبرنگار موبنا دايري تلفن همراه که در سال ۷۹ بالغ بر ۹۶۲ هزار و ۵۹۵ شماره بود و در شهريور ۸۴ به ۷ ميليون و ۸ هزار و ۱۳۴ شماره رسيد ،تا پايان سال ۸۶ بالغ بر ۲۴ ميليون و ۵۰۹ هزار و ۷۱۴ شماره شده است.
همچنين دايري تلفن ثابت که در سال ۷۹ حدود  9 ميليون و ۴۸۶ هزار و ۲۶۰ شماره و در شهريور ۸۴ نيز ۱۸ ميليون و ۷۴۴ هزار و ۵۵۹ شماره بود، در پايان سال ۸۶ به ۲۳ ميليون و ۹۵۷ هزار و ۶۳۹ شماره رسيد.
براين اساس ضريب نفوذ تلفن ثابت در زمان حاضر ۴۶/۳۳ درصد است که در شهريور۸۴ اين ميزان ۵۷/۲۷ درصد بوده و ضريب نفوذ تلفن همراه که در سال ۸۴ حدود ۲۹/۱۰ درصد بوده در پايان سال ۸۶ به ۲۰/۳۴ رسيده است که نشان از پيشي گرفتن ضريب نفوذ تلفن همراه از ثابت دارد.
اين گزارش مي افزايد در زمان حاضر تعداد شهرهاي تحت پوشش تلفن همراه هزار و ۲۵ شهر است که اين رقم در مقايسه با ۹۱۸ شهر تحت پوشش در شهريور۸۴ ،با رشد نسبي روبرو بوده است.
براساس اين گزارش تا پايان سال ۸۶ ،بيش از ۵۲ هزار و ۷۸۳ روستاي کشور داراي ارتباط شدند که در شهريور ۸۴ تعداد روستاهاي داراي ارتباط  45 هزار و ۲۳۴ روستا بود.
هم اکنون ۱۸۶ هزار و ۱۹۸ دستگاه تلفن همگاني شهري و ۱۲۴ هزار و ۳۱۴ دستگاه تلفن همگاني راه دور در کشور نصب شده است.
تعداد نقاط داراي ارتباط بين شهري نيز ۶ هزار و ۲۸۰ نقطه عنوان شده است و ۵ هزار و ۶۷۲ دفتر ICT روستايي در کشور راه اندازي شده است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا