نيم ميليارد دلار صرفه جويي ارزي ثمره تلاش ارايه دهندگان مجازVoIP كشور

به گزارش خبرنگار موبنا محمد علي نيکساري اظهار داشت: با وجودي كه در فراخوان اوليه موضوع مزايده به ترافيك دو صفر كشور محدود بوده است در نسخه اخير منتشر شده مزايده، شركت زيرساخت ترافيك دوصفر را از موضوع مزايده خارج ساخته و در عوض حوزه فعاليت پيمانكار را به ترافيك غير دوصفر معطوف كرده است. وي …

به گزارش خبرنگار موبنا محمد علي نيکساري اظهار داشت: با وجودي كه در فراخوان اوليه موضوع مزايده به ترافيك دو صفر كشور محدود بوده است در نسخه اخير منتشر شده مزايده، شركت زيرساخت ترافيك دوصفر را از موضوع مزايده خارج ساخته و در عوض حوزه فعاليت پيمانكار را به ترافيك غير دوصفر معطوف كرده است.
 وي با اشاره به فعاليت  بيش از يكصد شركت مجاز ارايه دهنده خدمات Origination در كشور در همين  حوزه گفت :  ثمره تلاش اين شركتها تاكنون قريب نيم ميليارد دلار صرفه جويي ارزي بوده است.
نيکسار گفت:  با اجراي اين مزايده به شكل فعلي بازار كاملا رقابتي ارايه خدمات تلفن اينترنتي كشور كه توسط شركتهاي مجاز و با پرداخت حق ليسانس صورت مي گيرد جاي خود را به يك بازار تقريبا انحصاري خواهد داد و اين امر يك گام به عقب در خلاف جهتگيريهاي دولت و مجلس خواهد بود كه در لايحه اصل ۴۴ مورد تصريح قرارگرفته است.
 وي افزود: با توجه به اينكه دريافت عوارض قانوني از ترافيك ورودي كشور و كاهش قاچاق مكالمات به عنوان هدف اصلي برگزاري مزايده اعلام شده است، شركت زيرساخت ميبايستي شرايط را براي اتصال متقابل جهت كليه شركتهاي مخابراتي در دنيا كه داراي شرايط فني لازم هستند فراهم کند.
اين مقام آگاه گفت: بدون ترديد يكي از دلايل حجم قابل توجه قاچاق ترافيك به كشور عدم توانمندي شركت زيرساخت در فراهم ساختن شرايط تبادل ترافيكي با تمامي  شركتهاي معتبر مخابراتي است كه تمايل دارند ترافيك خود به مقصد ايران را به شركت زيرساخت تحويل دهند.
نيکسار تصريح کرد:  اهميت اين امر خصوصا زماني است كه شركت زيرساخت به عنوان يك شركت حاكميتي قصد دارد عوارض بالايي را از هر دقيقه مكالمات ورودي كشور دريافت کند.
وي گفت : صحيح تر آن بود كه شركت زيرساخت در راستهاي ايفاي مسوليتهاي خود، جهت فراهم سازي امكان اتصال متقابل جهت تمامي شركتهاي صاحب ترافيك و تسهيل اخذ عوارض قانوني از شركتهاي فعال در حوزه مخابرات بين الملل صرفا به واگذاري مديريت Gateway بسنده مي کرد  بدون آنكه شركتهاي مخابراتي طرف قرارداد خود را منحصر و يا محدود کند.
وي در پايان گفت : اقدام فعلي شركت زيرساخت به مثابه آنست كه متوليان گمرك كشور هم مديريت مبادي ورود كالا را به پيمانكار واگذار نمايند و هم مجوز واردات كالا به كشور را به همان پيمانكار منحصر كنند و بعد استدلال كنند كه اين كار را براي جلوگيري از قاچاق كرده اند!
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا