۲ هزار سايت BTS به شبکه همراه اول اضافه خواهد شد

عباس لطفعليان در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اينکه فاز مطالعه و تحقيق در زمينه ايجاد رومينگ همراه اول با شبکه WLL روستايي از نيمه دوم سال ۸۶ شروع شده است، اظهار داشت:ايجاد شبکه  GSM مستقل روستايي در داخل کشور تجربه جديدي بوده و حتي در کشورهاي منطقه نيز وجود نداشته است.وي با …

عباس لطفعليان در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اينکه فاز مطالعه و تحقيق در زمينه ايجاد رومينگ همراه اول با شبکه WLL روستايي از نيمه دوم سال ۸۶ شروع شده است، اظهار داشت:ايجاد شبکه  GSM مستقل روستايي در داخل کشور تجربه جديدي بوده و حتي در کشورهاي منطقه نيز وجود نداشته است.
وي با تاکيد بر اينکه در اين طرح شبکه بي سيم روستايي به شبکه همراه اول اضافه خواهد شد گفت: تنها مشترکان همراه اول ( MCI ) مي توانند در شبکه هاي روستايي که تاکنون تحت پوشش شبکه قرار نداشتند از تلفن همراه خود استفاده کنند.
لطفعليان يادآور شد:اين طرح در ايام عيد نوروز به صورت آزمايشي در استان گيلان انجام شد که تجربه خوب و موفقي بود.
مديرکل دفتر روابط بين اپراتورهاي شرکت ارتباطات سيار در خصوص مسايل بيلينگ استفاده از اين طرح نيز تصريح کرد: تا دو ماه آينده سيستم بيلينگ اين سرويس راه اندازي شده و تا پايان خرداد ماه،مشترکان همراه اول مي توانند با کل شبکه WLL  روستايي ارتباط  رومينگ برقرار کنند.
وي ادامه داد: مبلغ استفاده از رومينگ در صورتحساب دوره اي مشتريان اضافه خواهد شد؛ البته مشترکان در فاز اول که مدت يک سال است مبلغ اضافه اي بابت رومينگ پرداخت نخواهند کرد و تنها هزينه تماس بين شهري را مي پردازند.
لطفعيان گفت:نيازمندي هاي اين پروژه در شرکت ارتباطات سيار شناسايي شده و مطالعات و تحقيقات اين طرح با موفقيت به انجام رسيده است به نحوي که سيم کارت هاي همراه اول در شبکه WLL  روستايي آزمايش شده و در زمان حاضر در حال تهيه نرم افزار بيلينگ اين پروژه هستيم.
مدير کل دفتر روابط بين اپراتورهاي شرکت ارتباطات سيار ادامه داد:اطلاعات شبکه WLL  حدود ۲۲ روستا براي ما ارسال شده است و بر اساس اين اطلاعات نيز فعاليت در اين زمينه آغاز شده است.
وي از استان هاي سيستان و بلوچستان،گيلان، آذربايجان غربي، زنجان، اردبيل، مرکزي، قزوين، کرمان، يزد،لرستان، فارس، کردستان، سمنان، کرمانشاه، همدان ،اصفهان و ايلام به عنوان استان هايي که اين طرح در حال پياده سازي است نام برد و خاطرنشان کرد:مناقصه راه اندازي شبکه WLL  روستايي در استان هاي خراسان جنوبي، بوشهر، آذربايجان شرقي و چهارمحال بختياري نيز در حال انجام است.
گفتني است تا پايان خردادماه جاري ارتباط  رومينگ ۹ هزار روستاي کشور با اپراتور اول برقرار خواهد شد.
سيستم WLL  روستايي (تلفن بي سيم روستايي ) در روستاهايي که ارتباط مخابراتي با سيم مقدور نيست به کار گرفته مي شود و تعرفه مکالمات با اين شبکه مانند تلفن ثابت است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا