۷۰۰ ميليارد ريال اعتبار به بخش پژوهش در حوزه ICT اختصاص يافت

به گزارش موبنا دکتر کمال محامدپور اظهار داشت: در صورت تأمين اعتبارات پيش‌بيني شده، امکان حمايت از دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي به وجود خواهد آمد. وي اظهار اميدواري کرد که با همکاري‌هاي دروني و بيروني مجموعه وزارت ارتباطات، اعتبارات در نظر گرفته شده در سال جاري تحقق پيدا کند. محامدپور تصريح …

به گزارش موبنا دکتر کمال محامدپور اظهار داشت: در صورت تأمين اعتبارات پيش‌بيني شده، امکان حمايت از دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي به وجود خواهد آمد.
وي اظهار اميدواري کرد که با همکاري‌هاي دروني و بيروني مجموعه وزارت ارتباطات، اعتبارات در نظر گرفته شده در سال جاري تحقق پيدا کند.
محامدپور تصريح کرد: سال گذشته نيز همين ميزان اعتبار در نظر گرفته شده بود که متأسفانه علي‌رغم پيگيري‌هاي صورت گرفته، تنها ۲۰۰ ميليارد ريال آن تحقق پيدا کرد.
وي ادامه داد: اگر اعتبارات بخشي از تعهدات مرکز تحقيقات که سال گذشته در قالب فعاليت‌هاي دانشگاهي ايجاد شده است، طي سال ۸۷ جبران نشود، طبيعاً اجراي آن‌ها با مشکل مواجه خواهدشد.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ، معاون آموزش پژوهش و امور بين الملل اين وزارتخانه با بيان اين که سال گذشته کميته‌هاي پژوهش تمامي استان‌ها فعال شدند،‌گفت: بر اساس دستورالعمل هاي اجرايي ابلاغ شده به اين کميته‌ها، ساز و کارهاي بسيار مناسبي براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: مطابق قانون بودجه سال ۸۶، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي موظف بودند که يک درصد از اعتبارات خود را به امر پژوهش اختصاص دهند.
دکتر محامد پور تأکيد کرد: علي‌رغم هماهنگي‌هاي صورت گرفته از سوي معاونت آموزش، پژوهش و امور بين الملل، برخي از استان‌‌ها نتوانستند اعتبارات يک درصدي پژوهشي را جذب کنند.
وي با بيان اين که در سال جاري نيز در نظر گرفتن يک درصد اعتبارات براي امور پژوهشي، تکليفي است، ادامه داد:اميدواريم با هماهنگي و همکاري‌هاي مناسبي که در سال جاري ميان شرکت‌هاي مخابراتي و کميته‌هاي پژوهشي صورت مي‌گيرد، اهداف تعيين شده در سال ۸۷، تحقق پيدا کند. ۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا