تکرار آزمون و خطا کافيست!

و تجربه نشان داده است که در هر جا چشم به اين مهم بسته شده و نگاه علمي در آن غايب بوده ، حاصلي جز بي حاصلي نداشته و اين مدعا گواه بسيار دارد.متاسفانه در کشور کهن تاريخ ما شاهديم که بدون درس گرفتن و عبرت پذيرفتن ، جايگاه کارشناسي و علمي نگري ، کم …

و تجربه نشان داده است که در هر جا چشم به اين مهم بسته شده و نگاه علمي در آن غايب بوده ، حاصلي جز بي حاصلي نداشته و اين مدعا گواه بسيار دارد.
متاسفانه در کشور کهن تاريخ ما شاهديم که بدون درس گرفتن و عبرت پذيرفتن ، جايگاه کارشناسي و علمي نگري ، کم مقدار و گاهي بي معنا شده که به تبع آن يا گزنکرده پاره مي کنيم و يا پارچه را نخست قيچي مي زنيم و بعد فکر مي کنيم که چه لباسي را مي خواستيم بدوزيم !
موضوع تعرفه واردات گوشي تلفن همراه در کشور هم از اين قاعده عرف شده مستثنا نيست .
در سال ۸۵ نشستند و گفتند و برخاستند و به بهانه حمايت از توليد گوشي داخلي و مبارزه با مافياي قاچاق اين کالا ، تعرفه ۴ درصدي را ۶۰ درصد کردند ، يکسال بعد پس از آزموني شکست خورده آنرا به ۲۵ درصد  رساندند و چند هفته بعد به ۴ درصد ( همان نقطه صفر اوليه ) و چند روز بعد مجددا  پيشنهاد ۱۰ درصد را دادند.
حاصل اين ماجرا و آزمون و خطا هاي مکرر اين شد که نه توليد داخلي رونق گرفت و نه قاچاقچي شکست خورد و سرانجام تصميم گيران لحظه اي ، در اين رويارويي پنهان و آشکار به انفعال کشيده شده و آتش بسي تحميلي را پذيرفتند.
هم اکنون خنده پيروزمندانه مافياي کار کشته و کارشناس ، چرخ در گل مانده توليد داخلي، و صورت زرد ومتحيرمصرف کننده که مجبور به خريد گوشي هاي تقلبي و بدون ضمانت بود ، نتيجه دو سال کار غيرکارشناسي است .
بيائيم علم را باور کنيم و گرنه به غير از خسارت هاي مضاعف و فرصت سوزي و عقب ماندن از کاروان دانش امروز ، نصيب ديگري نخواهيم داشت ، تکرار آزمون و خطا کافيست  .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا