اکوادور دومين پيشنهاد آمريکا موويل را رد کرد

 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از آسوشيتدپرس، رييس جمهور اکوادور روز شنبه اعلام کرد که شرکت مخابرات و ارتباط از راه دور آمريکا موويل يا بايد اين کشور را ترک کند يا قرارداد جديدي با قيمت معقول با اين کشور ببندد. آمريکا موويل بزرگ ترين اپراتور آمريکاي لاتين، ارايه دهنده سرويس هاي …

 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از آسوشيتدپرس، رييس جمهور اکوادور روز شنبه اعلام کرد که شرکت مخابرات و ارتباط از راه دور آمريکا موويل يا بايد اين کشور را ترک کند يا قرارداد جديدي با قيمت معقول با اين کشور ببندد.
آمريکا موويل بزرگ ترين اپراتور آمريکاي لاتين، ارايه دهنده سرويس هاي تلفن همراه از سال ۱۹۹۳ در اکوادور آغاز بکار کرد وقرارداد اين شرکت با اکوادور در ماه اگوست به پايان مي رسد اما دو پيشنهاد اين شرکت که ميزان آن  مشخص نيست ، توسط دولت اکوادور رد شده است.
رييس جمهوري اين کشور در ماه فوريه اعلام کرده بود که دو اپراتور مطرح آمريکا موويل و تلفونيکاي اسپانيا که در آمريکاي لاتين در ارايه سرويس تلفن همراه رقابت مي کنند، مجبور شدند ۷۰۰ ميليون دلار براي تجديد قراردادشان به آمريکاي لاتين بپردازند که اين ميزان را به شکل اقساط ۱۲ قسط ۵۸ ميليون دلاري براي امتياز انحصاري شان پرداختند. 
تلفونيکا نيز روز جمعه موافقت کرد که ۲۲۰ ميليون دلار براي تمديد قرار دادش تا ۲۰۲۳ بپردازد.
آمريکاموويل ۸/۶۸ درصد بازار تلفن همراه اکوادور را در دست دارد در حالي که موويستار ۸/۲۶ درصد و Alegro PCS حدود ۴/۴ درصد کاربران اين کشور را دارد.
حدود ۸/۹ ميليون نفر از ۱۴ ميليون نفر جمعيت اين کشور داراي تلفن همراه هستند و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۷۰.۰۸درصد اعلام شده است.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا