ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در بيمارستان هاي اسکاتلند

به گزارش گروه اخبارخارجي “موبنا” به نقل از سايت اسکاتلندآنساندي، براساس قانون استفاده از تلفن همراه براي بيماران و ملاقات کنندگان در ساختمان اکثر بيمارستان هاي اسکاتلند ممنوع است.اين درحالي است که سرويس هاي ارتباطي که بيمارستان ها و مراکز درماني به بيماران و بستگان آنان ارايه مي دهند براي هر دقيقه مکالمه حدود ۵۰ …

به گزارش گروه اخبارخارجي “موبنا” به نقل از سايت اسکاتلندآنساندي، براساس قانون استفاده از تلفن همراه براي بيماران و ملاقات کنندگان در ساختمان اکثر بيمارستان هاي اسکاتلند ممنوع است.
اين درحالي است که سرويس هاي ارتباطي که بيمارستان ها و مراکز درماني به بيماران و بستگان آنان ارايه مي دهند براي هر دقيقه مکالمه حدود ۵۰ پنس است که اين ميزان به اعتقاد شهروندان زياد ميباشد.
البته قانون ممنوعيت استفاده از تلفن همراه از سوي برخي از بيمارستان هاي اسکاتلند با استناد به اخبار منابع رسمي مبني براين که کاربرد تلفن همراه در تجهيزات بيمارستان اختلال فرکانس ايجاد نمي کند، لغو شده است.
تحقيقات نشان داده که استفاده از تلفن همراه براي تجهزات بيمارستاني خطر بسيار کمي دارد مگر اين که در يک فضاي محدود و نزديک به دستگاه هاي و تجهيزات اصلي بيمارستان استفاده شود.
دولت اسکاتلند استفاده از تلفن همراه در فضاهاي عمومي، راهروها و اتاق هاي انتظار را به کاربران داده زيرا اين محيط ها از تجهيزات حياتي دور هستند و باعث اختلال و مزاحمت نمي شوند.
انتظار مي رود در فضاهاي بيمارستاني اين کشور قوانين استفاده از تلفن همراه تنظيم شود اما بيش از يک سال از زمان اثبات ضرر نداشتن اين دستگاه ها گذشته و بسياري از بيمارستان هاي اين کشور مي گويند که قانون منع استفاده از اين دستگاه ها همچنان در اين مکانها ادامه دارد.
سخنگوي يکي از بيمارستان هاي اين کشور مي گويد ما بايد مطمئن شويم که استفاده از تلفن همراه به بيماران و پرسنل بيمارستان آسيب نمي رساند و کاربراني که از تلفن هاي مجهز به دوربين استفاده مي کنند باعث تجاوز به حقوق ديگران نمي شوند. 
يکي از بيماران اين بيمارستان که براي استفاده از تلفن همراه در بيمارستان از پرداخت هزينه هاي گران خطوط ارتباطي بيمارستان به ستوه آمد ،مي گويد: اين سرويس ها براي اخاذي از بيماران است، بسياري از بيماران توان پرداخت  چنين هزينه هايي را ندرند.
۱۳۵/ ۱۴ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا