تلفن همراه ارزان قيمت ، رويکردي گريزناپذير در بازارهاي جهاني

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”، بازار تلفن همراه کشورهاي توسعه يافته به مرز اشباع رسيده و ادامه فعاليت اپراتورها  و شرکت ها به گسترش بازار بستگي دارد که نفوذ و راه يافتن به بازار  کشورهاي توسعه نيافته و فقير از جمله  اين راهها  است.  ناتواني مالي و در آمد اندک کاربران کشورهاي هدف يکي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”، بازار تلفن همراه کشورهاي توسعه يافته به مرز اشباع رسيده و ادامه فعاليت اپراتورها  و شرکت ها به گسترش بازار بستگي دارد که نفوذ و راه يافتن به بازار  کشورهاي توسعه نيافته و فقير از جمله  اين راهها  است. 
ناتواني مالي و در آمد اندک کاربران کشورهاي هدف يکي از عوامل اصلي رويکرد شرکت ها به سمت توليد و ارايه گوشي هاي تلفن همراه ذکر شده است.  
سايت اينترنتي “سلفونز دات اباوت دات کام” ،براي بعضي ها تلفن همراه فقط بعنوان وسيله اي است که گاهي زنگ آن به صدا درآيد و تماس تلفني ساده اي برقرارشود و براي اين گروه ازکاربران اصلا مهم نيست که گوشي تلفن همراه از کارايي و قابليت هاي پيشرفته برخوردار باشد يانه .
اين دسته کاربران ارزان بودن تلفن همراه را عامل اصلي انتخاب و خريد تلفن همراه مي دانند.
ارايه گوشي ارزان قيمت تنها در کشور هاي فقير نيست بلکه در اروپا و آمريکا نيز تلفن همراه ارزان توليده و عرضه مي شود.   
براي مثال به تازگي در بازار آمريکا و اروپا يک تلفن همراه از سري گوشي هاي ارزان قيمت که داراي سيستم “جي پي اس”  و بدون صفحه نمايش “ال سي دي” است ، طراحي شده است که درحقيقت همچون يک گوشي يک بار مصرف مي باشد.
از اين گوشي دو مدل به بازار عرضه مي شود که يکي براي بازار ايالات متحده و ديگري براي بازار اروپا خواهد بود.
يک مدل ازاين گوشي که دربازاراروپا عرضه خواهد شد، داراي فرکانس ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ مگاهرتز و گوشي بازار ايالات متحده ۸۵۰ تا ۱۹۰۰ مگاهرتز است و با شبکه هاي “اي تي اند اي تي” و “تي موبايل” کار مي کند.
اين گوشي با سيستم “جي پي اس” ، در آمريکا فقط ۲۰ دلار فروخته خواهد شد .
سازندگان و عرضه کنندگان اين گوشي به بازار ، درنظر دارند آن را دربازارهاي جهاني از جمله خاورميانه ، آسيا و هند نيز عرضه کنند.
انتظار مي رود يک ميليون دستگاه از اين گوشي که نام ، شرکت سازنده و زمان عرضه آن مشخص نيست ، بفروش برسد.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا