هنوز گوشي کاملا ويژه خانم ها طراحي نشده است

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”مونيکا بوسو”يکي از محققان اين مرکز گفت:حدود ۶۸درصد از جمعيت جهان را بانوان و بچه ها تشکيل مي دهند که مي توان استفاده هاي مفيدي را ازفناوري ارتباطي تلفن همراه براي آنها فراهم کرد.وي افزود:  ولي متاسفانه ديده مي شود که قسمت اصلي طراحي هاي که روي گوشي …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،”مونيکا بوسو”يکي از محققان اين مرکز گفت:حدود ۶۸درصد از جمعيت جهان را بانوان و بچه ها تشکيل مي دهند که مي توان استفاده هاي مفيدي را ازفناوري ارتباطي تلفن همراه براي آنها فراهم کرد.
وي افزود:  ولي متاسفانه ديده مي شود که قسمت اصلي طراحي هاي که روي گوشي هاي تلفن همراه اعمال مي شود مختص ويژگي ها و روحيات آقايان است در حالي که اين قشر تنها ۳۲ درصد از جمعيت جهان را تشکيل مي دهند.
وي افزود:شرکت  هاي توليد کننده تلفن همراه بايد سياست هاي توليدي  خود را بر پايه جنسيت و تعداد کاربران تلفن همراه متمرکز کنند و تفاوت ها بين مصرف کنندگان خود را از لحاظ مونث و مذکر بودن نيزدر طراحي هاي خود لحاظ کنند.
بوسو گفت:با رشد  فناوري اطلاعات و تحول گام به گام اين صنعت به سمت قشر کارگر جوامع که بيشتر آنها را جوانان و خانم ها تشکيل مي دهند ،بهتر آن است که صنايع وابسته اين فناوري در قرن جديد، تحولي در ساختارها ،محيط و فرايند حرکتي خود انجام دهند.
وي سه عامل فرهنگ،نژاد و جنسيت را به عنوان عوامل اصلي تاثير گذار بر رشد اين صنعت تا سال ۲۰۱۸ميلادي عنوان کرد.
شرکت تحقيقاتي گارتنر در سال ۱۹۷۹ توسط “گيدئن گارتنر”در آمريکا بنيان گذاشته شد وفعاليت اصلي اين مرکر تحقيق و آناليز در زمينه فناوري هاي اتکنولوژيکي مي باشد.
تعداد کارمندان  اين مرکز تحقيقي حدود ۲هزارو ۱۵۰اعلام شده است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا