چين و چالشهاي پيش روي صنعت تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينتوموبايل،در گزارشي که در زمينه صنعت طراحي تلفن همراه جهان منتشر شده است آمده :پيش بيني ها حاکي از آن است که اين صنعت در کل جهان با يک دوره رشد چشمگير و بسيار سريع به يک مرحله ثبات خواهد رسيد و سپس حرکتي کند …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينتوموبايل،در گزارشي که در زمينه صنعت طراحي تلفن همراه جهان منتشر شده است آمده :پيش بيني ها حاکي از آن است که اين صنعت در کل جهان با يک دوره رشد چشمگير و بسيار سريع به يک مرحله ثبات خواهد رسيد و سپس حرکتي کند را در پيش خواهد گرفت که منجر به کاهش سود اين صنعت خواهد شد.
در اين گزارش کشور چين به عنوان يکي ازکشورهاي پيشرو در اين صنعت نام برده شده و امده است که آمارها نشان مي دهد که رشد اين فناوري در فاصله سال هاي ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ با کاهش ۱۰درصدي مواجه بود ه و از ۱۵درصد سال ۲۰۰۶به ۵ درصد در سال ۲۰۰۷رسيده است.
اين آمارها همچنين حاکي از اين است که با توجه به بررسي ها انتظار مي رود که روند کاهش سود اين صنعت در سال جاري ادامه يافته و به حدود ۳ درصد مي رسد.
ورود بيش از پيش توليد کنندگان بين المللي به بازار تلفن همراه چين و ناتواني طراحان تلفن همراه اين کشور در ارايه طرح هاي نوين دو دليل اصلي کاهش رشد اين صنعت است که در اين تحقيق به آن اشاره شده است.
يکي از محققان اين حوزه در چين معتقد است که استفاده از تراشه هاي MediaTekبراي ساخت تلفن همراه يکي ديگر از دلايلي است که صنعت تلفن همراه را در اين کشور با چالش روبه رو کرده است.
وي که نامش ذکر نشد، گفت:با وجود اين که بسياري از شرکت هاي چيني اقدام به توليد گوشي هايي  نسل سومي و هوشمند کرده اند اما با توجه به دلايل ذکر شده نتوانسته اند موفقيتي در اين عرصه به دست آورند.
وي گفت:سال گذشته تعداد تراشه هاي به کار رفته در گوشي هاي چيني ۱۰۱ ميليون دستگاه بود که پيش بيني مي شود ميزان استفاده از اين تراشه ها در سال جاري به ۱۲۲ ميليون و در سال ۲۰۰۹ به ۱۴۲ ميليون دستگاه برسد.
تعداد کابران تلفن همراه چين درتا ماه اگوست ۲۰۰۷حدود ۵۱۵ميليون نفر و ضريب نفوذ آن ۳۹.۰۱درصد اعلام شده است.
دو اپراتور معروف اين کشور “چاينا موبايل”و “چاينا يونيکام”است.
چين داراي  9ميليون و۵۷۲هزارو۹۰۰کيلومتر مربع مساحت، حدود يک ميليارد و ۲۹۸ميليون و۸۴۸هزارنفر جمعيت است و پايتخت آن پکن مي باشد
فروش تلفن همراه در اين کشور آسيايي در سال ۲۰۰۷ميلادي بين ۱۳۰تا۱۹۰ميليون بوده است.
۱۳۵/ ۱۴


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا