با تصويب تعرفه ۴ درصدي واردات گوشي تلفن همراه، توليد داخل نابود خواهد شد

“حميد رضا منجي” در گفت و گو با موبنا اعلام کرد، با اعلام اين ميزان تعرفه، کارخانجات موبايل قطعا تعطيل خواهد شد و با توجه به سرمايه‌گذاري توليدکنندگان در اين صنعت، ضررو زيان اصلي نيز متوجه توليدکنندگان خواهد شد. وي افزود: تغيير سياست هاي دولتي مبني بر نوسان هاي ايجاد شده در ميزان تعرفه واردات …

“حميد رضا منجي” در گفت و گو با موبنا اعلام کرد، با اعلام اين ميزان تعرفه، کارخانجات موبايل قطعا تعطيل خواهد شد و با توجه به سرمايه‌گذاري توليدکنندگان در اين صنعت، ضررو زيان اصلي نيز متوجه توليدکنندگان خواهد شد.
وي افزود: تغيير سياست هاي دولتي مبني بر نوسان هاي ايجاد شده در ميزان تعرفه واردات گوشي تلفن همراه چندان مناسب نبوده و در هر دوره از اين تغييرات توليدکنندگان داخل زيان ده اصلي بوده اند.
منجي خاطرنشان کرد: هم اکنون اين موضوع باعث سرگرداني توليدکنندگان گوشي تلفن همراه شده است به طوريکه تا نهايي شدن اين موضوع، کارخانجات موبايل در اين زمان هيچ گونه فعاليتي را از خود نشان نخواهند داد.
وي کاهش تعرفه ۲۵ درصدي به ۴ درصد را تنها به نفع بازرگانان دانست و افزود: با تصويب شدن اين ميزان تعرفه کارخانجات موبايل از جمله “هيوندا” استقلال خود را در دوران اوليه حفظ  خواهد کرد ولي با استمرار اين روند قطعا  اکثر کارخانجات موبايل تعطيل خواهند شد.
 تعرفه واردات گوشي تلفن همراه در حدود دو سال گذشته با هدف حمايت از توليدات داخل از ۴ به ۶۰ درصد افزايش يافت ولي با گذشت بيش از يک سال به دليل عدم تحقق تعهدات توليد کنندگان داخلي و در پي آن افزايش ورود گوشي هاي قاچاق، اواخر سال ۸۶  اين تعرفه مجدا از ۶۰ به ۲۵درصد كاهش يافت.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا