رقابت تنگاتنگ اپراتورها در بازارتلفن همراه ويتنام

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت دنين نيوز، GFK ويتنام ،شرکت فعال در زمينه مطالعه و تحليل بازار تحت نظارت گروه آلماني پيش بيني مي کند که بازار تلفن همراه ويتنام در سال جاري ميلادي يک ميليارد دلار درآمد براي اپراتورها به ارمغان بياورد.به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت دنين نيوز، GFK ويتنام ،شرکت فعال در زمينه مطالعه و تحليل بازار تحت نظارت گروه آلماني پيش بيني مي کند که بازار تلفن همراه ويتنام در سال جاري ميلادي يک ميليارد دلار درآمد براي اپراتورها به ارمغان بياورد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت دنيننيوز، اين شرکت اعلام کرد که در سال جاري ميلادي هشت ميليون گوشي در اين کشور به فروش مي رسد که اين رقم تقريبا دو برابر دو سال گذشته محسوب مي شود.
توليد کنندگان و فروشندگان بزرگ و کوچک تلفن همراه سعي دارند محصولات و سرويس هايي براساس درخواست ها و نياز اکثر کاربران بسازند.
در اين بازار رقابتي شرکت هاي قدرتمندي چون نوکيا، سامسونگ، موتورولا، سوني اريکسون و بن کيو- زيمنس و بيش از ۲۰ شرکت کوچکتر به رقابت شديدي مي پردازند.
قيمت يکي از مسايل مهم براي کاربران ويتنامي است و توليد کنندگان نيز در رقابت با يکديگر سعي در کاهش قيمت ها دارند.
آمارها نشان داده در ماه ژانويه ۳۴ درصد کاربران ويتنام ۳ ميليون گوشي خريداري کردند که حدود ۹۳ تا ۱۸۸ دلار قيمت داشت، اين ميزان نسبت به همين زمان در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.
سال گذشته شرکت نوکيا در ويتنام يک سري گوشي براي کاربران روستايي موسوم به ۱۱۱۰i معرفي کرد.
مدير شرکت نوکيا در ويتنام اظهار کرد که سهم نوکيا در بازار اين کشور ۱۰ درصد افزايش يافته است و سامسونگ نيز پس از نوکيا مقام  دوم را در بازار تلفن همراه اين کشور دارد.
سوني اريکسون نيز سال گذشته توانست با برند واکمن لوکس خود در اين بازار سهم خوبي را کسب کند.
موتورولا نيز اخيرا سهم خود را افزايش داده و از دو درصد به ۱۵ رسيده است که اين ميزان را مديون توليد گوشي هاي ارزان قيمت C310  است.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا