تعرفه ۴ درصدي واردات گوشي تلفن همراه به نفع توليدکنندگان و واردکنندگان است

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اعلام کرد: با ابلاغ تعرفه ۴ درصدي از سوي کميسيون ماده يک و تصويب آن، بازار گوشي تلفن همراه ايران از اين حالت بي ساماني خارج مي شود.وي افزود: با ميزان تعرفه فوق  تمامي شرکت هاي واردکننده قانوني مي توانند با فعاليت بيشتر در اين …

“افشار فروتن لاريجاني” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اعلام کرد: با ابلاغ تعرفه ۴ درصدي از سوي کميسيون ماده يک و تصويب آن، بازار گوشي تلفن همراه ايران از اين حالت بي ساماني خارج مي شود.
وي افزود: با ميزان تعرفه فوق  تمامي شرکت هاي واردکننده قانوني مي توانند با فعاليت بيشتر در اين ميدان، جايي براي قاچاقچيان و ورود گوشي هاي قاچاقي به داخل بازار تلفن همراه ايران نگذارند.
لاريجاني خاطر نشان کرد، اين ميزان درصد تعرفه که به نفع توليد کنندگان داخلي نيز است بازار گوشي تلفن همراه را به بازاري با ثبات تبديل خواهد کرد.
تعرفه  واردات گوشي تلفن همراه در حدود دو سال گذشته با هدف حمايت از توليدات داخل از ۴ به ۶۰ درصد افزايش يافت ولي با گذشت بيش از يک سال به دليل عدم تحقق تعهدات توليد کنندگان داخلي و در پي آن افزايش ورود گوشي هاي قاچاق اواخر سال ۸۶  اين تعرفه از ۶۰ به ۲۵درصد كاهش يافت.
شنيده ها حاکي از آن است که کميسون ماده يک پيشنهاد كاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از ۲۵ به ۴ درصد را  تصويب کرده است.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا