محققان درباره اختلال در امنيت شبکه GSM هشدار دادند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “کامپيوتر ورلد”، “ديويد هولتون”، و “استيو مولر”  دو محقق حوزه ارتباطات در يکي کنفرانسي در آمريکا نشان دادند که چطور مي توان بسادگي در عرض ۳۰ دقيقه کد شبکه GSM را با استفاده از تجهيزات ارزان و ابزارهاي نرم افزاري شکست. اين هک به اين …


به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “کامپيوتر ورلد”، “ديويد هولتون”، و “استيو مولر”  دو محقق حوزه ارتباطات در يکي کنفرانسي در آمريکا نشان دادند که چطور مي توان بسادگي در عرض ۳۰ دقيقه کد شبکه GSM را با استفاده از تجهيزات ارزان و ابزارهاي نرم افزاري شکست.
اين هک به اين معنا است که مي توان به تماس هاي تلفني در همان زمان برقرار شدن گوش داد.
اين دو محقق بزودي با استفاده از سخت افزارهاي پيشرفته تر قادر خواهند بود، ۹۵ درصد ترافيک شبکه هاي GSM را در عرض ۳۰ ثانيه يا کمتر رخنه کنند.
هولتون و مولر مي گويند که اين تحقيق نشانگرنبود روش امن براي کدگذاري کردن شبکه ها است.
“مولر” گفت: ما اميدواريم که اپراتورهاي تلفن همراه ً حرکتي را براي امن کردن شبکه هاي خود آغاز کنند. آنها ۱۰ سال فرصت داشتند اما هنوز هيچ کاري صورت نداده اند.
وي اظهار داشت ، اپراتور فقط با يک زبان صحبت مي کنند و آن زبان کسب درآمد بيشتر است، زماني که درآمد خود را از دست بدهند تغيير خواهند کرد.
از سال ۱۹۹۱ زماني که شبکه هاي GSM آغاز به کار کردند امنيت آنها نيز به مرور کاهش يافته است.
در سال ۱۹۹۸ کدهاي ضعيف A5/1  و  A5/2شکسته شدند.
هم اکنون تجهيزاتي با قيمت يک ميليون دلار براي شنود تلفني قابل دسترسي هستند، در حالي که اين ۲ محقق شنود را با هزينه کمتري انجام داده اند.
آنها با ۷۰۰ دلارنرم افزاري خريداري کرده اند که مي تواند به هر فرکانسي تا ۳ گيگاهرتز دسترسي داشته باشد.
آنها اين نرم افزار را طوري تغيير دادند که قادر است سيگنال هاي GSM را از پايگاه هاي اصلي دريافت کند.
مولر هشدار داد که حملات به شبکه  GSM سريعتر خواهد شد و صنعت مخابرات و ارتباطات مجبور به يافتن را ه حل براي آن مي شود.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا