استفاده از نرم افزارهاي جاسوسي موبايل در بمبئي افزايش يافته است

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ” دي ان آ اينديا”، “ويجي موکي” رييس موسسه امنيت اطلاعات و تکنولوژي (FIST) گفت: ما روزانه با چندين مورد از اين قبيل روبرو مي شويم. قيمت اين نرم افزارها کمتر از سه هزار روپيه است. وي با بيان اين که فروشگاههايي در سراسر هند …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ” دي ان آ اينديا”، “ويجي موکي” رييس موسسه امنيت اطلاعات و تکنولوژي (FIST) گفت: ما روزانه با چندين مورد از اين قبيل روبرو مي شويم. قيمت اين نرم افزارها کمتر از سه هزار روپيه است.
وي با بيان اين که فروشگاههايي در سراسر هند وجود دارند که اين نرم افزارها را بفروش مي رسانند،افزود: اين نرم افزارهاي جاسوسي براي کنترل تجارت رقبا نيزمورد استفاده مي گيرد.
موکي تاکيد کرد؛ افرادي نيز از اين نرم افزارها براي کنترل تلفن همراه دوست، همسر يا آشنايان خود استفاده مي کنند که در مواردي منجر به بروز اختلاافات خانوادگي و جدايي همسران شده است.
“راکش ماريا”  افسر پليس جرايم رايانه اي بمبئي اظهار داشت که فروش يک نرم افزار مخصوص تلفن همراه در شهر رايج شده است و اين نرم افزار کپي هايي از پيام هاي کوتاه کاربر به يک گوشي ديگر ارسال مي کند.
وي افزود: يک نرم افزار جديد به بازار آمده است که  امکان دسترسي عکس هاي ذخيره شده در گوشي کاربر ديگر را مي دهد.
ماريا اظهار داشت : همچنين نرم افزار ديگري وجود دارد که با استفاده از آن مي توان کل مکالمات صورت گرفته توسط تلفن همراه را ضبط کرد.
به گفته وي ، هرچه گوشي پيشرفته تر و گران تر باشد امکان نصب اين نرم افزارها در آن راحت تر خواهد بود.
اين مقام پليس گفت ، اين موضوع تجاوز به حقوق کاربران است و کاربران به محض اطلاع از اين موارد هرچه  سريعتر مساله را به پليس اطلاع دهند . وي افزود: برخي افراد به اشتباه تصور مي کنند که پليس هيچ قدرتي براي مقابله با اين افراد ندارد. در حاليکه کافي است کاربران قرباني، يک ايميل به پليس مبارزه با جريام رايانه اي ارسال کنند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا