شرکت پست در ماه به طور ميانگين ۲۰۰ هزار پيامک براي رهگيري مرسولات دريافت مي کند

“کاظم ميرزايي” در گفت وگو با خبرنگار “موبنا”  اظهار داشت: افراد مي توانند  با نوشتن حرف لاتين «R» ،  وارد کردن بارکد و ارسال آن به شماره‌ ۲۰۰۰۴۴۱  مرسوله  پستي خود را رهگيري کنند. اين مقام مسئول  با اشاره به اين که به طور معمول  افراد  پس از ارسال پيام کوتاه   در زماني  نزديک به …

“کاظم ميرزايي” در گفت وگو با خبرنگار “موبنا”  اظهار داشت: افراد مي توانند  با نوشتن حرف لاتين «R» ،  وارد کردن بارکد و ارسال آن به شماره‌ ۲۰۰۰۴۴۱  مرسوله  پستي خود را رهگيري کنند.
اين مقام مسئول  با اشاره به اين که به طور معمول  افراد  پس از ارسال پيام کوتاه   در زماني  نزديک به ۳۰ ثانيه مي توانند  اطلاعات   لازم را در زمينه رهگيري مرسولات خود کسب کنند، خاطر نشان کرد:  البته اين مدت زمان  با توجه به رسيدن پيام کوتا ه به مقصد و همچنين  ميزان بار ترافيکي شبکه متغير است.   
وي با بيان اين که امکان رهگيري مرسولات زماني امکانپذير مي‌شود که اطلاعات آن مرسوله به بانک اطلاعات  مرکزي شرکت پست ارسال شده باشد،ادامه داد:اين  شرکت درصدد است با اصلاح  سيستم ،طي اقدامي ارسال  اطلاعات مرسولات به بانک اطلاعات به صورت الکترونيکي   صورت گيرد که در شرايط فعلي در مرحله اصلاح قرار دارد.
ميرزايي خاطر نشان کرد: سيستم رهگيري مرسولات پستي از طريق پيامک بدون دخالت شرکت ارتباطات سيار و به شکل مستقل توسط شرکت پست  راه اندازي شده است.
اين در حاليست که از اين سيستم در زمان توزيع کارت سوخت نيز استفاده شده است و   تا پيش از اين اگر شخصي مرسوله‌ي پستي  داشت  بايد براي پيگيري آن  به صورت تلفني و يا مراجعه حضوري اقدام مي کرد  اما با راه‌اندازي اين نرم‌افزار و فعال شدن آن بسياري از مشکلات در اين زمينه حل شده واشخاص  مي‌توانند مرسولات  پستي خود را نيز از طريق پيامک پي‌گيري کنند.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا