ضوابط ارزيابي سامانه هاي شبكه ارتباطات زيرساخت براي سال جديد تدوين شد

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي شركت ارتباطات زير ساخت ،”  محمدرضا وزيري” مديركل نظارت كلان و ارزيابي عمليات شركت ارتباطات زيرساخت گفت:گروه هاي كارشناسي اعزامي زيرساخت موظفند بر اساس اين ضوابط و فرمهاي مربوطه آزمايشات لازم را روي سامانه ها انجام داده و وضعيت آنها را ثبت كنند . اين فرمها …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي شركت ارتباطات زير ساخت ،”  محمدرضا وزيري” مديركل نظارت كلان و ارزيابي عمليات شركت ارتباطات زيرساخت گفت:گروه هاي كارشناسي اعزامي زيرساخت موظفند بر اساس اين ضوابط و فرمهاي مربوطه آزمايشات لازم را روي سامانه ها انجام داده و وضعيت آنها را ثبت كنند . اين فرمها بعداً بوسيله كارشناسان تجزيه و تحليل شده و نتايج آن دسته بندي و گزارش مي شود.
وزيري در ادامه گفت: مهمترين دستاورد اين ارزيابي ها ارتقاء كيفيت خدمات و در نتيجه افزايش رضايت مشتريان است در اين ارزيابي ها بررسي مي شود كه دستورالعملها و روشهاي توصيه شده به مراكز نگهداري تا چه ميزاني اجرايي شده اند و از طرف ديگر آيا اين دستورالعملها و روشها نياز به بازنگري و اصلاح دارند يا خير.
وي در خصوص نتايج ارزيابي ها گفت :بطور كلي نقاط قوت و ضعف ما در نگهداري سامانه ها و وهمچنين دلايل عمده قطعي هاي شبكه مشخص مي شود تا براي همه اينها در مديريتهاي مربوطه چاره انديشي شود. روند ارزيابي نهايتاً به جلب توجه مديران و كاركنان به كيفيت سرويس دهي و ارتقاء آن منجر مي شود ، نيازهاي آموزشي ، موانع و مشكلات استخراج و روي آن كار مي شود و به معاونت هاي مربوطه در شركت و به استان هايي كه متولي امر نگهداري هستند منعكس مي شود.مديركل نظارت كلان و ارزيابي عمليات شركت ارتباطات زيرساخت در خصوص نحوه بازديدهاي گروه هاي ارزيابي از مراكز اين شركت گفت:كارشناسان در چند گروه تخصصي شامل راديو و ماهواره ، انتقال نوري و مالتي پلكس ، فيبرنوري ، تغذيه نيرو ، گراندينگ و سوئيچ راه دور و بين الملل به مراكز نگهداري اعزام مي شوند. اين گروه ها بر اساس برنامه زمان بندي شده از آغاز سال فعاليت خود را شروع مي كنند . پس از مراجعت هر گروه از استان و تجزيه و تحليل نتايج ارزيابي گزارش آن به مديران شركت و مديريت استان مربوطه منعكس مي شود تا در مدت معيني مشكلات را مرتفع و گزارش دهند.وي در ادامه درباره شاخص هاي رتبه بندي استان ها گفت:ارزيابي ها به طوركلي در دو بخش انجام مي شود . يكي عملكرد سامانه هاي ارتباطي كه شامل قطعي هاي شبكه و ضريب موفقيت مكالمات است و ديگري ارزيابي عمليات اين سامانه هاست كه كيفيت نگهداري آنها را نشان مي دهد و رتبه بندي كلي در پايان سال شامل هر دو مورد مي شود. به اين ترتيب ممكن است يك استان از نظر كيفيت نگهداري سامانه ها امتياز خوبي داشته باشد اما به علت قطعي هاي زيادرتبه هاي بالاي جدول را كسب نكند. البته رتبه بندي ديگري هم انجام مي شود كه بدون درنظرگرفتن قطعي ها، استانها باهم مقايسه مي شوندودر مجموع،تمامي استانها سالانه مورد ارزيابي قرارمي گيرند . بيش از ۶۰ مركزنگهداري انتقال و حدود ۷۰۰ايستگاه مربوط به آن و بيش از ۱۰۰ مركز سوئيچ راه دور و بين الملل مورد بررسي قرار مي گيرند.مهندس وزيري در خصوص موارد جديدي كه در تدوين ضوابط ارزيابي سامانه هاي شبكه ارتباطات زيرساخت براي سال۸۷مورد توجه قرار گرفته اند گفت:بر اساس نتايج به دست آمده از ارزيابي سالهاي گذشته و سياست هاي شركت هر ساله امتيازات در بخشهاي مختلف تغييراتي خواهد داشت ولي امسال در بخش هايي ضوابط تغيير قابل توجهي داشته است بخصوص در بخش تغذيه و نيرو و گراندينگ . همچنين براي اولين بار سامانه هاي ISMN را مورد ارزيابي قرار مي دهيم و اجراي صحيح به موقع دستور مداري هاي صادرشده نيز مورد توجه قرارگرفته است ونسبت به نصب سامانه هاي غيرمرتبط و بدون مجوز در ايستگاههاي زيرساخت حساس خواهيم بود.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا