اتحاديه اروپا مجوز مکالمه با موبايل درهنگام پرواز را صادر مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت آي اچ تي دات کام، بر اين اساس به شرکت هاي ارايه دهنده سرويس هاي لازم اجازه فروش سرويس ها داده مي شود. با توجه به اين قوانين اتحاديه اروپا متعهد مي شود که تجهيزات و استاندادهاي فني و تکنيکي را براي اين امر آماده …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت آي اچ تي دات کام، بر اين اساس به شرکت هاي ارايه دهنده سرويس هاي لازم اجازه فروش سرويس ها داده مي شود.
با توجه به اين قوانين اتحاديه اروپا متعهد مي شود که تجهيزات و استاندادهاي فني و تکنيکي را براي اين امر آماده کند تا محدوديتي دراين زمينه وجود نداشته باشد.
براساس اين مجوز، مسافران امکان برقراري ارتباط با تلفن همراه را داخل هواپيما خواهند داشت.
بر اساس اين گزارش، رگولاتوري بريتانيا آمادگي خود را براي واگذاري مجوز اعلام  کرده است و ايرفرانس، ريان اير و BMI نيز در حال آزمايش طرح ها و برنامه هاي خود براي ارايه سرويس هاي استفاده از تلفن همراه در زمان پرواز هستند.
بنابراين اقدامات بيشتري براي کامل کردن تجهيزات شبکه هاي موبايل و نصب تجهيزات توسط خطوط هوايي در فواصل ۳۰۰۰  و ۹۸۰۰ پا امري ضروري است.
همچنين اين اتحاديه اقدام به ارايه برنامه هايي کرده است که بر اساس آن هنگامي که مسافران در حين پرواز با تلفن همراه مکالمه مي کنند، در تجهيزات و سيستم هواپيما اختلال ايجاد نشود.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا