تلفن همراه و خطر ابتلا به سرطان مغز

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “يورگايد”، به گفته “ويني خورانا” (Vini Khurana) که يک تحقيق ۱۵ ماهه در مورد “ارتباط استفاده از تلفن همراه با تومرهاي بدخيم مغزي” انجام داده است، استفاده بيش از ۱۰ سال از تلفن همراه خطر سرطان مغز را دو برابر مي کند. وي از …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “يورگايد”، به گفته “ويني خورانا” (Vini Khurana) که يک تحقيق ۱۵ ماهه در مورد “ارتباط استفاده از تلفن همراه با تومرهاي بدخيم مغزي” انجام داده است، استفاده بيش از ۱۰ سال از تلفن همراه خطر سرطان مغز را دو برابر مي کند.
وي از دولت خواست تا اقدامات اساسي و سريعي براي جلوگيري از استفاده بيش از حد از تلفن همراه انجام دهند تا اثرات نا مطلوب امواج الکترومغناطيس ساتع شده از تلفن همراه کاهش يابد.
دکتر “خورانا” خطر تلفن همراه را بيشتر براي افراد نوجوان در بازه سني ۱۰ تا ۱۵ ساله اعلام کرده است و استفاده بيش از حد از گوشي را براي سلامت انسان از سيگار نيز خطرناکتر عنوان کرد.
 وي اعلام کرد: اين به اين معني نيست که افراد سيگاري در خطر ابتلا به سرطان نيستند اما از آنجا که۳ ميليارد کاربر تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد مي توان خطر تلفن همراه را بيشتر از سيگار دانست.
وي ادامه داد: تعداد کاربران تلفن همراه روز به روز در حال افزايش است و استفاده از اين وسيله از سن سه سالگي آغاز مي شود.
۱۱۲ /۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا