نگاهي به بازار سيم کارت در سالي که گذشت

به گزارش خبرنگار موبنا،اقدامات صورت گرفته از سوي شرکت ارتباطات سيار مبني بر واگذاري بدون محدوديت سيم کارت ها و عدم اعمال اين سياست در زمان مورد تعهد باعث شد تا قيمت سيم کارت اپراتور اول (۰۹۱۲) در ابتداي سالي که گذشت به طور چشمگيري افزايش يابد.در همين حال با واگذاري سيم کارت هاي اعتباري …

به گزارش خبرنگار موبنا،اقدامات صورت گرفته از سوي شرکت ارتباطات سيار مبني بر واگذاري بدون محدوديت سيم کارت ها و عدم اعمال اين سياست در زمان مورد تعهد باعث شد تا قيمت سيم کارت اپراتور اول (۰۹۱۲) در ابتداي سالي که گذشت به طور چشمگيري افزايش يابد.
در همين حال با واگذاري سيم کارت هاي اعتباري همراه اول در  سه ماهه نخست سال ۸۶ و مواجه شدن با استقبال اکثر کاربران، قيمت سيم کارت هاي دائمي اين اپراتور تا حدودي کاهش يافت.
اين سيم کارت ها از بدو ورود با قيمتي در حدود ۵۰۰ هزار ريال در اختيار متقاضيان قرار گرفت بعد از مدتي در سطح بازار تهران کمياب شد و قيمت آن به مرز يک ميليون ريال هم رسيد.
بر اساس اين گزارش سيم کارت هاي دائمي همراه اول تا اواخر بهمن ماه سال ۸۶ با نوسان قيمت اندک خريد و فروش مي شد.
اما در آخرين ماه سال ۸۶ با اعلام واگذاري سيم کارت هاي ۱۲۰ هزار توماني شرکت ارتباطات سيار پس از خصوصي سازي، قيمت اکثر کدهاي همراه اول به طور چشمگيري کاهش يافت.
به همين دليل سيل عظيمي از مشترکان همراه اول براي فروش سيم کارت هاي خود روانه بازار شدند که اين امر نيز يکي ديگر از دلايل تعديل قيمت اين نوع سيم کارت ها بود.
در آخرين روزهاي سال ۸۶ سيم کارت کارکرده کد”۱″ تا سقف پنج ميليون و ۸۰۰ هزار ريال به فروش رسيد.
در همين حال سيم کارت صفر کد “۲” به بهاي پنج ميليون و ۸۰۰ هزار  ريال و کارکرده آن به مبلغ چهار ميليون و ۱۵۰ هزار ريال به فروش رسيد.
سيم کارت  صفر کدهاي  “3”،”۴″،”۵″،”۶″،”۷″ و “۸” به ترتيب با مبلغ چهار ميليون و ۵۰۰ هزار ريال، سه ميليون و ۶۰۰ هزار ريال، سه ميليون و ۶۰۰هزار ريال،سه ميليون و ۵۰۰هزار ريال، سه ميليون و ۴۰۰ هزار ريال و سه ميليون و ۱۰۰ هزار ريال در  پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران  به فروش رسيد.
همچنين سيم کارت کارکرده کدهاي فوق سه ميليون و ۶۰۰ هزار ريال، سه ميليون و ۱۰۰هزار ريال، سه ميليون و ۲۰۰ هزار ريال، سه ميليون و ۱۰۰ هزار ريال، سه ميليون ريال و دو ميليون و ۶۵۰ هزار ريال  به فروش رسيد.
اپراتور دوم(ايرانسل) نيز در سالي که گذشت براي فروش بهتر  در جشنواره پاييزي خود بهاي سيم کارت هاي دائمي و اعتباري را به نصف قيمت عرضه شده آن کاهش داد.
به اين ترتيب سيم کارت هاي دائمي ايرانسل به بهاي ۷۵۰ هزار ريال و سيم کارت هاي اعتباري آن به بهاي  150 هزار ريال در بازار توزيع شد.
در سالي که گذشت بازار  سيم کارت تاليا نيز به آرامي سپري شد و سيم کارت هاي اين شرکت بدون نوسان قيمت با بهاي ۴۵۰ هزار ريال
در بازار سيم کارت تهران توزيع شد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا