معرفي بهارتي ايرتل هند

به گزارش گروه اخبار خارجي سازمان خبري و اطلاع رساني حوزه صنعت تلفن همراه  “موبنا ” درآمد سالانه اين اپراتور در حال حاضر ۶۵/۴ ميليارد دلار برآورد شده است.   بهاراتي ايرتل که پيش از اين با نام “بهاراتي تله ونچر ليميتد” (BTVL) شناخته شده بود يکي از بزرگترين اپراتورهاي تلفن همراه و ثابت هند است.اين …

به گزارش گروه اخبار خارجي سازمان خبري و اطلاع رساني حوزه صنعت تلفن همراه  “موبنا ” درآمد سالانه اين اپراتور در حال حاضر ۶۵/۴ ميليارد دلار برآورد شده است. 
 بهاراتي ايرتل که پيش از اين با نام “بهاراتي تله ونچر ليميتد” (BTVL) شناخته شده بود يکي از بزرگترين اپراتورهاي تلفن همراه و ثابت هند است.
اين شرکت با بيش از ۵۰ ميليون مشترک تا تاريخ اول اکتبر ۲۰۰۷ يکي از شرکت هاي مخابراتي داراي سريع ترين رشد در جهان بوده است و سرويس هاي تلفن همراه خود را با مارک “ايرتل” ارايه مي دهد.
رييس اين شرکت “سونيل ميتال” ششمين مرد پولدار هند با دارايي به ارزش ۲۷ ميليارد دلار است.
اين شرکت که سرويس هاي راه دور ملي و بين المللي و همچنين از طريق DSL سرويس هاي تلفني و اينترنتي، ارايه مي دهد، از يک کابل زيردريايي برخوردار است که به کابل زيردريايي بين شهر چناي و سنگاپور متصل است.
بهاراتي ايرتل در ۳۱ دسامبر ۲۰۰۶ ميلادي از لحاظ تعداد مشترک در بازار پيشرو بود.
بهاراتي ايرتل مالک مارک ايرتل بوده و سرويس هاي تلفن همراه (با تکنولوژي GSM)، پهن باند (خط ثابت، اتصال اينترنت (DSL)،  خطوط اجاره اي، سرويس هاي راه دور و اقتصادي را با مارک ايرتل ارايه مي دهد.
شرکت هاي بين المللي مخابراتي مانند وودافون و سينگتل سهام مشارکتي در بهاراتي ايرتل دارند.
بهاراتي ايرتل در ماه جولاي ۲۰۰۷ قراردادي ۹۰۰ ميليون دلاري را با نوکيا زيمنس براي گسترش شبکه هاي ثابت و همراه خود بست.
در ماه آگوست ۲۰۰۷ شرکت از راه اندازي موتور جستجوي گوگل مختص مشترکان پهن باند در آينده نزديک خبر داد.
وودافون در ۱۲ فوريه ۲۰۰۷ سهام ۶/۵ درصدي خود از ايرتل را به ارزش ۶/۱ ميليارد دلار به ايرتل فروخت و سهام غالب شرکت رقيب “هاچيسون اسار” را خريد.  
اين اپراتور طي يک فصل بالاترين ميزان مشترک يعني ۳/۵ ميليون را داشته و در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۶ بالاترين ميزان افزايش مشترکان يعني ۱۸ ميليون نفر از آن خود کرد.
شرکت در سال مالي ۲۰۰۸-۲۰۰۷ ميلادي ۵/۳ ميليون سرمايه گذاري کرد و ۵۹ درصد جمعيت هند را با ۴۰ هزار سايت خود پوشش داد و پس از پيشنهاد گسترش شبکه و افزايش ۳۰ هزار سايت ديگر رقم پوشش جمعيت به ۷۰ درصد رسيد.
بهاراتي در نظر دارد تعداد مشترکان خود را  تا سال ۲۰۱۰ به ۱۲۵ ميليون نفر برساند
مشترکان اعتباري ۵/۸۸ درصد کل کاربران اين اپراتور را تشکيل مي دهد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا