فليپ کاهن مخترع دوربين تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سي نت”، اين ايده زماني به ذهن وي رسيد که بي صبرانه منتظر به دنيا آمدن دخترش بود. در حالي که يک دوربين و يک تلفن همراه در دست داشت در اين انديشه بود که کاش مي توانست اين دو دستگاه را با يکديگر ترکيب …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “سي نت”، اين ايده زماني به ذهن وي رسيد که بي صبرانه منتظر به دنيا آمدن دخترش بود. در حالي که يک دوربين و يک تلفن همراه در دست داشت در اين انديشه بود که کاش مي توانست اين دو دستگاه را با يکديگر ترکيب کند تا تجربه خود را با ساير افراد فاميل شريک شود و عکس ها را از طريق تلفن همراه براي آنها نيز ارسال کند.
در اواسط سال ۱۹۹۶ در “منلو پارک” کاليفرنيا شرکت Ricoh Corporation اولين سيستم بي سيم را براي ارسال عکس از دوربين ديجيتالي و تلفن همراه به رايانه شبکه اي در اينترنت طراحي کرد.
يک سال بعد در کاليفرنيا در ۱۱ ژوئن ۱۹۹۷ “فيليپ کاهن”  Philippe Kahn اولين تلفن همراه دوربين دار کامل شده را که شخصاً ساخته بود به نمايش عمومي درآورد.
 اين گوشي در آن واحد تصاوير گرفته شده را با بيش از ۲۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به اشتراک مي گذاشت. “کاهن” با شرکت ژاپني J-Phone شريک شد.
شرکت “شارپ” اولين گوشي دوربين دار را با نام J-SH04 به طور تجاري توليد کرد.
اولين راه اندازي تجاري گوشي هاي دوربين دار در آمريکاي شمالي در سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد و  اپراتور “اسپرينت” بيش از يک ميليون گوشي دوربين دار  ساخت Sanyo را ارايه داد.
گوشي هاي دوربين دار مانند اغلب تکنولوژي هاي همراه در مدت زمان کوتاهي راه بلندي را پيموده است.
در طول ۱۵سال گذشته والدين از اين اختراع کاهن براي گرفتن عکس از نوزادان، کودکان نوپا، دو قلوها و نوجوانان خود استفاده کرده اند.
راحتي و دسترسي تلفن همراه دوربين دار دو جنبه مختلف دارد که يکي استفاده از آن براي عکسبرداري يا فيلمبرداري هاي غير اخلاقي و جنبه ديگر آن استفاده مفيد ازمي باشد.
امروزه به سختي مي توان تلفن همراهي جديدي را پيدا کرد که حداقل از يک دوربين معمولي برخوردار نباشد.
سازندگان تلفن همراه اکنون کاربردهاي بلاگ عکس (بارگذاري عکس در اينترنت)، کابل USB براي انتقال عکس به رايانه و نوت بوک و قابليت ارتباط با پرينتر از طريق USB را نيز در گوشي ها تعبيه کرده اند.
با وجود مدل هاي مختلف گوشي هاي داراي دوربين همه مي توانند عکاسي کنند، فقط به کاربر بستگي دارد که از دوربين گوشي چه نوع استفاده اي مي کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا