چين سرويس ويدويي YouTube تلفن همراه تبت را مسدود کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “تلگراف دات کو دات يوکي” ، گفته مي شود ، دستيابي مردم تبت به اخبار خارجي قطع شده و انتشار اخباراين منطقه به خارج سانسورمي شود.دولت چين دسترسي به سيستم دريافت و ارسال ويديويي اينترنتي YouTube را درسراسر چين باهدف عدم انتشار تصاوير مربوط …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “تلگراف دات کو دات يوکي” ، گفته مي شود ، دستيابي مردم تبت به اخبار خارجي قطع شده و انتشار اخباراين منطقه به خارج سانسورمي شود.
دولت چين دسترسي به سيستم دريافت و ارسال ويديويي اينترنتي YouTube را درسراسر چين باهدف عدم انتشار تصاوير مربوط به تظاهرات مردم تبت اعمال کرده است.
همچنين دسترسي و جستجوي اينترنتي به منظور کسب اخبار مربوط به اين ناآرامي از طريق سايت هاي اينترنتي درچين غيرممکن شده است.
يک خبرنگار تبتي که خودش را “لهوبوم” Lhuboom معرفي کرد، گفت که فکر مي کنم دراين شرايط دسترسي به اينترنت در “لهاسا”  مرکز تبت  اصلا امکان پذير نباشد.
کافي شاپ ها درتبت تعطيل شده و دسترسي عمومي  به اينترنت بسيار محدود است. علاوه براين خطوط تلفني زميني و سرويس هاي تلفن همراه توسط دولت محدود شده و گفته مي شود تلفن هاي شهروندان کنترل مي شود.
خبرنگار ياد شده به نقل از شهروندان چيني اعلام کرد، تلفن شهروندان توسط مقام هاي دولتي شنود مي شود و به همين دليل شهروندان از برقرار تماس تلفني بيم دارند.
از هفته گذشته که ناآرامي ها درتبت آغاز شده است ، ورود اتباع خارجي به اين منطقه ممنوع شده و گردشگران به سرعت اين منطقه را ترک مي کنند.
ايالت تبت چين سالها است با رهبري “دالايي لاما” رهبر بودايي درتبعيد ، خواهان استقلال است.
۱۳۱/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا