تحقيقات در زمينه نسل چهارم تلفن همراه آغاز شد

غلامرضا بهروزي در گفت و گو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه در حال سرمايه گذاري براي اين پروژه هستيم اظهار داشت:اين پروژه تحقيقاتي مطالعاتي در زمينه سيستم هوشمند شبکه تلفن همراه نسل چهارم خواهد بود.وي گفت: نسل چهارم تلفن همراه که ساختار آن را شبکه هاي نسل آينده (NGN ) تشکيل مي دهد …

غلامرضا بهروزي در گفت و گو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه در حال سرمايه گذاري براي اين پروژه هستيم اظهار داشت:اين پروژه تحقيقاتي مطالعاتي در زمينه سيستم هوشمند شبکه تلفن همراه نسل چهارم خواهد بود.
وي گفت: نسل چهارم تلفن همراه که ساختار آن را شبکه هاي نسل آينده (NGN ) تشکيل مي دهد امکان استفاده از سرويس هاي ديتا را با سرعت غيرقابل تصور از طريق موبايل ميسر مي کند .
مهندس بهروزي با اشاره به انجام پروژه هاي تحقيقاتي نسل دوم و سوم توسط  شرکت فنون ارتباطات سيار خاطر نشان کرد:اين شرکت بالغ بر شش سال است که در زمينه تحقيق ،توسعه و توليد هزينه، زمان و نيروي انساني صرف کرده است.
مديرعامل شرکت فنون ارتباطات سيار با تاکيد بر اينکه اين شرکت اولين پايلوت نسل ۵/۳ تلفن همراه را در سال ۸۷ در کشور اجرايي خواهد کرد يادآور شد: از آن جايي که نسل ۵/۳ تلفن همراه تا سال ۲۰۱۰ در دنيا مرسوم مي شود بايد براي نسل بعدي تلفن همراه که همان نسل ۴ است برنامه ريزي کرد.
وي حرکت همگام با تحقيقات بين الملل در حوزه تلفن همراه را ضروري عنوان و تصريح کرد:فنون ارتباطات سيار در جهت هرگونه تحقيقات در حوزه مخابرات بي سيم  و مخابرات “هاي تک” کار مي کند.
گفتني است فنون ارتباطات سيار يکي از شرکت هاي طرف قرارداد وزارت ارتباطات براي توليد تجهيزات شبکه تلفن همراه براي ظرفيت ۶ ميليون خط است.
اپراتورهاي تلفن همراه فعال در کشور نسل ۲، ۵/۲ و ۷۵/۲ را ارائه مي دهند.
قرار است شبکه تلفن همراه اپراتور سوم ، نسل سوم را خواهد داشت.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا