اپراتورها بايد ۵/۰درصد درآمد خود را به سازمان توسعه مخابرات بدهند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “ديلي تايمز”،اپراتورهاي تلفن همراه نيز استفاده از اعتبارات سازمان تحقيق و توسعه وزارت تکنولوژي اطلاعات براي اجراي پروژه هاي تحقيق و توسعه مخابرات حق خود مي دانند. اپراتورها پيشنهاد دادند که اعتبارات سرمايه گذاري ها ي تحقيق و توسعه (R&D) بايد درتوسعه صنعت تکنولوژي اطلاعات …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “ديلي تايمز”،اپراتورهاي تلفن همراه نيز استفاده از اعتبارات سازمان تحقيق و توسعه وزارت تکنولوژي اطلاعات براي اجراي پروژه هاي تحقيق و توسعه مخابرات حق خود مي دانند.
اپراتورها پيشنهاد دادند که اعتبارات سرمايه گذاري ها ي تحقيق و توسعه (R&D) بايد درتوسعه صنعت تکنولوژي اطلاعات و ارتباطات پاکستان هزينه شود.
طبق آمار منتشرشده در وب سايت  وزارت مخابرات و اطلاعات پاکستان، R&D تا کنون ۲۴/۱ ميليارد روپيه در آمد زا  بوده است.
وزارت اطلاعات و تکنولوژي پاکستان  با اجراي ۳۱ پروژه در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ موافقت کرد که ۱۳ پروژه مربوط به تحقيق و توسعه بود.
مقامات شرکت هاي مختلف تلفن همراه گفته اند که شرکت هاي ICT تنها شرکت کنندگان پروژههاي  R&D هستند بنابراين بايد مستقيم ًحق برخوداري از مزاياي آن را داشته باشند.
آنها افزودند که اگر دولت بخواهد اين سرمايه ها را در پروژه هاي ديگري به غير از تحقيق و توسعه استفاده کند بايد با اپراتورهاي مشورت کند.
يکي از سخنگويان رسمي اپراتورها گفت: منابع سرمايه اي براي پروژه هاي توسعه اي خارج از بخش ICT بايد به خوبي تعريف شده باشند و ما قوياً از هزينه وجوه تحقيق و توسعه فقط در پروژه هاي ICT حمايت مي کنيم.
“قسيم شيخ” مدير اجرايي و تحقيق و توسعه National ICT گفت ، پروژه هاي تحقيق و توسعه به بالاترين سطح مهارت هاي فني و توسعه منابع انساني نياز دارند، بنابراين شرکت بيشترين مبلغ را براي اين پروژه خاص اختصاص داده است.
وي افزود: شرکت همچنين با ۱۳ پروژه تحقيق و توسعه با اعتباري بالغ بر ۱۸۹ ميليون روپيه موافقت کرده است  و ۲۵ پروژه تحقيقاتي و توسعه با تقاضاي سرمايه کلي ۴۰۰ ميليون روپيه در دست بررسي است.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا