تا کنون پنج هزار رو ۸۱۱دفتر ICT روستايي تجهيز شده است

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط  عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات  “صابر فيضي”، اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم مي‌بايست ۱۰ هزار دفتر ICT روستايي در سطح کشور راه‌اندازي شود. وي افزود: در همين راستا و تاکنون پنج هزار و ۸۱۱ دفتر در روستاها تجهيز شده‌اند که از اين تعداد، پنج هزار …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط  عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات  “صابر فيضي”، اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم مي‌بايست ۱۰ هزار دفتر ICT روستايي در سطح کشور راه‌اندازي شود.
وي افزود: در همين راستا و تاکنون پنج هزار و ۸۱۱ دفتر در روستاها تجهيز شده‌اند که از اين تعداد، پنج هزار و ۱۵۰ دفتر مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
مدير عامل شرکت مخابرات ايران خاطر نشان کرد: به ‌رغم مصوبه هيات وزيران مبني بر معرفي دفاتر ICT روستايي و شهري به عنوان پيشخوان دولت، متاسفانه هماهنگي لازم ميان سازمان‌هاي مختلف براي ارايه خدمات در اين دفاتر، خصوصاً دفاتر ICT روستايي، به وجود نيامده است.
وي تأکيد کرد: شرکت مخابرات، همانگونه که پيش از اين نيز اعلام کرده است، آمادگي لازم را براي ارايه سرويس‌هايي که توسط سازمان‌هاي دولتي به روستائيان عرضه مي‌شود، دارد.
فيضي در خصوص ديگر خدمات ارايه شده به روستائيان نيز گفت: ارتباط رساني به ۵۲ هزارو ۶۸۶ روستا با استفاده از فنآوري‌هاي نوين نظير سيستم راديويي کم ظرفيت، GSM روستايي، WLL و Dect عملياتي شده است.
وي ادامه داد: به واسطه استفاده از فنآوري‌هاي جديد در ارتباط رساني به روستاها، هزينه دايري هر خط تلفن از ۱۵ ميليون ريال به ۱۰ ميليون ريال کاهش يافته است.
مدير عامل شرکت مخابرات ايران با اشاره به ارايه تلفن همراه روستايي به روستائيان، تصريح کرد: تاکنون يک ميليون و پانصد هزار شماره در ۲۰ هزار روستاي کشور نصب شده که از اين تعداد، يک ميليون خط تلفن به متقاضيان واگذار شده است.
وي افزود: هزينه ارايه و شارژ اين تلفن ها همانند تعرفه‌هاي تلفن ثابت محاسبه خواهد شد.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا