تنوع سرويس ها و سردرگمي کاربران انگليسي

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تايمز آنلاين”، “مارتين لوئيس” از وب سايت مالي “ماني سيوينگ اکسپرت” مي گويد: با وجود گوشي هاي رايگان، پيام ها ي   رايگان، گزينه هاي متعدد، اينترنت موبايلي، قراردادهاي سيم کارتي و جانشين هاي اعتباري که شبکه هاي تلفن همراه تبليغ مي کنند، جاي تعجب نيست …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تايمز آنلاين”، “مارتين لوئيس” از وب سايت مالي “ماني سيوينگ اکسپرت” مي گويد: با وجود گوشي هاي رايگان، پيام ها ي   رايگان، گزينه هاي متعدد، اينترنت موبايلي، قراردادهاي سيم کارتي و جانشين هاي اعتباري که شبکه هاي تلفن همراه تبليغ مي کنند، جاي تعجب نيست که مشترکان گيج شوند.
در اصل ۲ روش پرداخت هزينه براي تلفن همراه وجود دارد که يکي از آن ها  قراردادهاي ماهانهاي هستند که  قيمت هاي مشخص و تعرفه پيام و دقايق تماس از پيش تعيين شده دارند.
اگر کاربر بخواهد بيش از حد تعيين شده  و يا از سرويس هاي بيشتري مانند اينترنت همراه استفاده کند، بايد هزينه ي اضافي بپردازد.
همچنين دومين روش قراردادهاي اعتباري (Pay-as-you-go) هستند که تعرفه هاي مشخصي براي پيام کوتاه و تماس دارند و مشترکان به جاي دريافت قبض ماهانه اعتبار سيم کارت خود را با کارت هاي اعتباري تامين مي کنند.
“لوئيس” مي افزايد: اگر کاربر کمتر از ۱۵۰ دقيقه تماس و کمتر از ۱۰۰ پيام در ماه داشته باشد قراردادهاي اعتباري به طور کل ارزان تر در مي آيند.
اين سايت گزارش داده است که نيمي از مشترکان قراردادهاي ماهانه نمي دانند که در مدت ۳۰ روز چند دقيقه تماس و  چه ميزان پيام ارسال مي کنند، به اين معنا که ممکن است هزينه اي را پرداخت کنند که از سرويس آن استفاده نکرده اند.
“راب بارنز” رييس بخش موبايل سايت افزود: به مشترکان پيشنهاد مي کنم بيشتر مراقب باشند چه بسته اي خريداري مي کنند و از چه مزايايي برخوردار است.
مشترکان بايد ماهانه قبوض خود را بررسي کنند و ببينند چند دقيقه، چند پيام و چند تماس بين شبکه اي داشته اند.
 همچنين بايد مراقب باشند که چه هزينه هايي را خارج از حد قرارداد خود استفاده کرده اند زيرا اين بيشترين خسارت مالي را در بر دارد.
بارنز افزود ، کاربران بايد ميزان استفاده خود را در نظر گرفته و سپس ببينند مي توانند آن را کاهش داده و يا با تغيير تعرفه و استفاده از تعرفه ديگر آيا سود بيشتري مي برند.
برخي شبکه هاي تلفن همراه انگليسي تلاش مي کنند بيشتر مشترکان را به بستن قراردادهاي ۱۸ ماهه يا ۲ ساله ترغيب کنند.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا