فراخوان توليد نرم‌افزار فيلترينگ خانگي

 داراي سابقه کار و محصول آماده ساخت هستند، دعوت به همكاري كرده است.به گزارش موبنا واحد ارتباطات شوراي عالي اطلاع‌رساني اعلام کرد: در دوراني كه اينترنت به صورت همه جانبه وارد زندگيمان شده است و محتوا و اطلاعاتي كه در آن در ردوبدل مي‌شود، بصورت تصاعدي رو به افزايش است، والديني از دسترسي فرزندانشان به …

 داراي سابقه کار و محصول آماده ساخت هستند، دعوت به همكاري كرده است.
به گزارش موبنا واحد ارتباطات شوراي عالي اطلاع‌رساني اعلام کرد: در دوراني كه اينترنت به صورت همه جانبه وارد زندگيمان شده است و محتوا و اطلاعاتي كه در آن در ردوبدل مي‌شود، بصورت تصاعدي رو به افزايش است، والديني از دسترسي فرزندانشان به اينترنت آسوده خاطر خواهند بود كه بتوانند نحوه استفاده فرزندان خود از اين وسيله ارتباطي قدرتمند را كنترل كنند.
بديهي است آنچه در اينترنت عرضه مي‌شود، براي تمامي رده‌هاي سني مناسب نبوده و اينترنت بدون فيلتر، امكان دسترسي  به كليه سرويس‌ها و متون را كه ممكن است براي كودكان و نوجوانان مضر باشد، ايجاد مي‌كند. بر اين اساس اكنون در بسياري از كشورها، يكسري از نرم افزارهاي فيلترينگ جهت استفاده خانواده‌ها تهيه شده و در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.
دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني نيز با هدف رهنمود خانواده‌ها و در اختيار گذاشتن رايگان اين نرم‌افزار براي خانواده‌ها، تصميم به تهيه اين نرم‌افزار با همكاري بخش خصوصي كرده است.
  آماده بودن اين نرم‌افزار و توليد آن توسط متخصصان داخلي يكي از اولين شرايط حضور دراين فراخوان است. ضمن اينكه براي توليد اين نرم‌افزار يكسري نيازمنديهاي كلي از جمله امکان فيلتر روي آدرس و محتوا، امکان تعريف کاربرهاي مختلف، واسط کاربري مناسب، نصب ساده و آسان و به زبان فارسي و استفاده از تکنيک هاي هوش مصنوعي براي فيلترينگ محتوا تعريف شده است.
نيازمنديهاي فني اين نرم‌افزار نيز فاكتورهايي از قبيل قابليت نصب بر روي سيستم عامل‌هاي مختلف، قابليت نصب بر روي کامپيوترهاي مختلف، مصرف حداقل از منابع سيستم، قابليت محافظت از برنامه در مقابل دستکاري، قابليت استفاده به عنوان يک ابزار امنيتي خانگي و امکان اعمال کنترل انواع مکانيزم هاي ارتباطي تعيين شده است.
در ادامه اين فراخوان نيازمنديهاي کنترلي، مانيتورينگ، ارشادي و  شبکه‌اي نيز از ديگر ويژگي هاي مورد نظر براي نرم‌افزارهاي فيلتر خانگي ذكر شده است.
در اين اطلاعيه از كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند و و پايه هاي اين نرم‌افزار را توليد و در اختيار دارند، دعوت مي شود با مراجعه  به سايت www.scict.ir    نسبت به دريافت شرايط و اطلاع بيشتر در اين زمينه مراجعه کنند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا