شارژر دوچرخه اي تلفن همراه در اوگاندا عرضه شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت ال آفريقا، افرادي که در فضاهاي روستايي بدون برق زندگي مي کنند ،نمي توانند براي شارژ دستگاه هاي تلفن همراه  مسافت زيادي را هر روز طي کنند، به اين ترتيب يک شارژر دوچرخه اي تلفن همراه براي آنها طراحي و عرضه شده است. بنابراين نوآوري …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت ال آفريقا، افرادي که در فضاهاي روستايي بدون برق زندگي مي کنند ،نمي توانند براي شارژ دستگاه هاي تلفن همراه  مسافت زيادي را هر روز طي کنند، به اين ترتيب يک شارژر دوچرخه اي تلفن همراه براي آنها طراحي و عرضه شده است.
بنابراين نوآوري ديگري در اين زمينه صورت گرفته که از دوچرخه بيش از اين که براي تردد استفاده شود براي شارژ تلفن همراه مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
اين سيستم که “Mobile power” ناميده مي شود شامل يک دينام ، يک باتري و يک مدار است که از يک طرف به قسمت خروجي تلفن همراه و از يک طرف به قسمت شارژ کننده دوچرخه وصل مي شود.
 “”اودونگ کار” طراح اين دستگاه مي گويد که در سفري که به يکي از مناطق روستايي داشتم، ديدم در مناطق روستايي مردم نمي توانند تلفن همراه خريداري کنند زيرا آنها از سيستم شارژ برخوردار نيستند و به اين فکر افتادم که سيستمي براي آنها طراحي کنم که بتوانند از اين فناوري استفاده کنند.   
اين سيستم در دوچرخه هاي خاصي تعبيه شده که بدون رکاب زدن حرکت مي کند.
با اين سيستم مي توان هشت تلفن همراه را هر ساعت شارژ کرد و هر تلفن مي تواند براي ۳۰ دقيقه مکالمه شارژ شود.
اين دستگاه براي اولين بار در اين کشور مورد استفاده قرار مي گيرد و  براي کاربران کم درآمد طراحي شده که به انرژي خورشيدي و نيز خطوط قدرتمند انرژي آب دسترسي ندارند.
در کشور اوگاندا پنج اپراتور تلفن همراه فعاليت مي کنند که سل تل با يک ميليون و۹۴هزار کاربر رتبه اول را در ميان ديگر رقباي دارا مي باشد.
    14 /  135

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا