افول صنعت زنگ موبايل در استراليا

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نيوز”، اين انجمن امور حق تاليف را براي آهنگسازان، ناشران، و مجريان (از جمله زنگ هاي موسيقيايي) صورت مي دهد.“ريچارد مالت” مدير ضبط و آنلاين APRA گفت: صنعت زنگ موبايل استراليا از ارزش سالانه ۵۰ ميليون دلار برخوردار است اما رشد آن در ۱۲ ماه …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نيوز”، اين انجمن امور حق تاليف را براي آهنگسازان، ناشران، و مجريان (از جمله زنگ هاي موسيقيايي) صورت مي دهد.
“ريچارد مالت” مدير ضبط و آنلاين APRA گفت: صنعت زنگ موبايل استراليا از ارزش سالانه ۵۰ ميليون دلار برخوردار است اما رشد آن در ۱۲ ماه گذشته متوقف شده است.
وي گفت: صنعت زنگ موبايل از زمان ايجاد بازار در سال ۲۰۰۲ ميلادي هر سال رشد داشته است، اما اکنون کوچک شده و رو به کاهش است.
مالت اظهار داشت : با وجود بيش از ۲۰ ميليون تلفن همراه در استراليا، زنگ هاي مختلف و پر سرو صداي اين دستگاه در رستوران ها، اداره ها، و وسايل نقليه عمومي به يک وسيله آزاردهنده رايج تبديل شده است.
وي دلايل اين افول را دو ديدگاه و تئوري عنوان کرد و افزود: اول اين که تکنولوژي در تلفن هاي همراه چنان پيشرفت کرده است که هم اکنون اغلب آنها از mp3 player برخوردار هستند و کاربران مي توانند موسيقي دلخواه خود را وارد گوشي کرده و به عنوان زنگ موبايل استفاده کنند.
مالت تصريح کرد: اگرچه تمايل براي داشتن آخرين و جديدترين زنگ هاي موبايل وجود داشته باشد ، اما کاربران ديگر کمتر به خريد و يا تجديد آنها اقدام مي کنند.
وي اعلام کرد که تورم نيز ممکن است دليل ديگري باشد بر اين که مردم پول خود را صرف اين گونه امور غير ضروري نمي کنند.
وي افزود: زنگ موبايل يک محصول لوکس بوده و اغلب افراد زير ۲۰ سال اقدام به خريد آن مي کنند براي مثال  قيمت زنگ “ترو تون” موبايل حدود ۵ دلار است البته بستگي به سرويس دهنده دارد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا