از بهمن ماه گذشته تا کنون بيش از ۱۲ ميليون نفر براي دريافت سيمکارت همراه اول ثبت نام کرده اند

به گزارش خبرنگار موبنا وحيد صدوقي در نشست خبري صبح سه شنبه با تشريح عملکرد يکساله اپراتور اول تلفن همراه  به فعاليت هاي انجام شده  در شرکت ارتباطات سيار و ميزان تحقق برنامه هاي سال جاري اين شرکت پرداخت و اظهار داشت:توسعه شبکه همراه اول در فاز هاي ۳،+۳ و ۴ در سال ۸۶ پيگيري …

به گزارش خبرنگار موبنا وحيد صدوقي در نشست خبري صبح سه شنبه با تشريح عملکرد يکساله اپراتور اول تلفن همراه  به فعاليت هاي انجام شده  در شرکت ارتباطات سيار و ميزان تحقق برنامه هاي سال جاري اين شرکت پرداخت و اظهار داشت:توسعه شبکه همراه اول در فاز هاي ۳،+۳ و ۴ در سال ۸۶ پيگيري شد به نحوي که پيمانکاران عمومي (GC ) فاز ۳ توسعه شبکه، ۸۲ درصد تعهدات خود را اجرايي کردند و پيمانکاران استاني فاز +۳ نيز موفق به تحقق  84 درصد اهداف برنامه خود شدند.
وي ادامه داد: از ۴ هزار و ۷۰۰ سايت مورد تعهد  GC ها تاکنون ۳ هزارو ۹۳۰ سايت BTS راه اندازي شده است و ما براي اتمام اين پروژه مجددا به اين پيمانکاران فرصت داده ايم .
صدوقي با تاکيد بر اينکه پيمانکاران  استاني در مجموع ۵ هزار و ۴۵۳ سايت BTS را اجرايي کرده اند يادآور شد: فاز +۳ توسعه شبکه راديويي که از شهريورماه ۸۵  آغاز شده با موفقيت در حال اتمام است و تنها بخش عقب مانده در تهران است که طي حکم شهردار تهران مجوز نصب ۲۲۵ سايت تاکنون صادر شده است.
به گفته مديرعامل شرکت ارتباطات سيارهشت  پيمانکار استاني تا پايان خرداد ماه توسعه سايت هاي BTS   تهران را با موفقيت انجام خواهند داد.
وي يادآور شد: توسعه شبکه همراه اول در سال ۸۶، ۲۵ درصد توسط GC ها و ۷۵ درصد توسط پيمانکاران استاني انجام شد.
مهندس صدوقي با اشاره به فاز ۴ توسعه شبکه همراه نيز گفت:با توجه به آن که روند اخذ تاييد نمونه توليدات کنسرسيوم توسعه ارتباطات سيار تا حدودي کند بوده است اين پيمانکاران نتوانسته اند توليد انبوه خود را به صورت جدي پيگيري کنند.
وي افزود: چنانچه کنسرسيوم تا تيرماه ۸۷ نتواند تعهد ات خود را اجرايي کند براي توسعه شبکه دچار مشکل خواهيم شد.
مديرعامل شرکت ارتباطات سيار همچنين به روند رشد شبکه در سال ۸۶ اشاره کرد و گفت:در بخش ظرفيت ايستگاههاي BTS بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۰ سايت و ظرفيت مراکز MSC حدود ۷ هزار و ۶۰۰ مشترک توسعه يافته است.
به گفته صدوقي ۲ مرکز Sms تا پايان سال جاري به sms center همراه اول اضافه خواهد شد و توسعه ظرفيت اين مراکز در سال ۸۶ به ۱۴ ميليون مشترک مي رسد.
وي با اشاره به قرارداد رومينگ همراه اول با ۵۳ اپراتور از ۱۶ کشور جهان يادآور شد:در زمان حاضر همراه اول با ۲۱۵ اپراتور از ۹۶ کشور جهان قرارداد رومينگ دارد.
مديرعامل شرکت ارتباطات سيار تصريح کرد:۳۴ هزار و ۹۰۰ کيلومتر از جاده هاي کشور تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارد که ۳ هزار و ۷۰۰ کيلومتر از آن در سال ۸۶ انجام شده است.
به گفته وي با اين ميزان تعهد وزارت ارتباطات براي پوشش جاده اي در برنامه چهارم توسعه کشور محقق شده است.
مديرعامل شرکت ارتباطات سيار در خصوص توسعه بازار با اشاره به ميزان ثبت نام سيم کارت دائمي و اعتباري خاطر نشان کرد:از بهمن ماه ۸۵ تاکنون يک ميليون و ۲۷۷ هزار ثبت نام سيم کارت دائمي و ۱۰ ميليون و ۷۵۴ هزار ثبت نام سيم کارت اعتباري انجام گرفته است.
صدوقي با تاکيد بر اينکه ۲ ميليون و ۵۵۸ هزار نفر در زمان حاضر در انتظار دريافت سيم کارت اعتباري هستند از افزايش ظرفيت شبکه IN تا سقف ۱۰ ميليون شماره تا پايان سال جاري خبر داد.
وي شمار مشترکان همراه اول را نيز ۱۶ ميليون و ۳۵۵ هزار مشترک دائمي و ۸ ميليون و ۱۶۳ هزار مشترک اعتباري و در مجموع ۲۴ ميليون و ۵۱۸ هزار مشترک برآورد کرد.
مديرعامل شرکت ارتباطات سيار در خصوص فروش اينترنتي سيم کارت تلفن همراه نيز گفت: حجم فروش اينترنتي سيم کارت ۱۲۶ ميليارد تومان براي فروش ۲ ميليون و ۹۰۰ هزار سيم کارت و ۹۳۰ هزار کارت شارژ بوده است که رشد ۶۰ برابري را نسبت به پارسال داشته است.
به گفته اين مقام مسئول از ۵۳ بزرگراه تهران ۴۳ بزرگراه اصلاح کيفيت شده است و از ۲۸۷ خيابان اصلي ۲۱۸ خيابان و از ۱۲۸ خيابان فرعي ۱۲۰ خيابان  اصلاح کيفيت انجام گرفته است که اين امر نشان از رشد ۵/۲ برابري ارتقا کيفيت را دارد.
وي افزود: در صد قطعي مکالمات در زمان حاضر به ۸/۲ درصد و درصد موفقيت مکالمات به ۸۴ درصد رسيده است که با استاندارد جهاني فاصله اي نداريم.
مديرعامل شرکت ارتباطات سيار با بيان اينکه بيشترين رشد ضريب نفوذ در منطقه متعلق به همراه اول است خاطر نشان کرد:تعداد مشترکان همراه اول با رشد ۱۸۷ درصدي نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.
وي با تاکيد بر اينکه ضريب نفوذ تلفن همراه در دنيا به ۵۶ درصد رسيده است تصريح کرد: با ۳۳ ميليون مشترک فعلي اپراتورهاي کشور ضريب نفوذ تلفن همراه در ايران به ۴۶ درصد رسيده است.
صدوقي گفت: جذب ۱۲ ميليون مشترک در سال جاري نشان از تحقق ۲۰۰ درصدي اهداف برنامه همراه اول در سال ۸۶ است.
وي از عزم اپراتور اول براي افزايش ظرفيت شبکه IN براي ۲۰ ميليون مشترک طي ۳ ماه اول سال ۸۷ خبر داد و گفت:تا پايان اسفندماه جاري سرويس آزمايشي GPRS در استان تهران ارائه خواهد شد.
مهندس صدوقي همچنين از راه اندازي سرويس رومينگ مشترکان همراه اول با سرويس GSM روستايي خبر داد و افزود: تا پايان سال جاري اين سرويس به صورت آزمايشي در گيلان راه اندازي مي شود.
به گفته وي با برقراري رومينگ همراه اول و WLL روستايي مشترکان مي توانند در ۲۰ هزار روستاي کشور از شبکه همراه اول استفاده کنند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا