اين ۸ روز باقي مانده!

براساس زمان‌بندي که از قبل اعلام شده بود مي بايد ۵ درصد از سهام خرد اين شرکت ،ابتداي دي ماه امسال به بورس عرضه شود . اما پس از آن که اين موضوع با تاخير مواجه شد مديران مخابرات ايران و سازمان خصوصي سازي علت اين تاخير را آماده نبودن پروانه اپراتور اول عنوان کردند …

براساس زمان‌بندي که از قبل اعلام شده بود مي بايد ۵ درصد از سهام خرد اين شرکت ،ابتداي دي ماه امسال به بورس عرضه شود . اما پس از آن که اين موضوع با تاخير مواجه شد مديران مخابرات ايران و سازمان خصوصي سازي علت اين تاخير را آماده نبودن پروانه اپراتور اول عنوان کردند که يکي از ملزومات ورود مخابرات به بورس است . با اين وجود در همان زمان ،کردزنگنه رييس سازمان خصوصي سازي اظهار اميدواري کرد که طي هفته‌هاي آتي اين كار عملي خواهد شد.”
با اين وجود آغاز فرايند خصوصي سازي مخابرات باز هم به تعويق افتاد و پايان اسفند ماه را براي اين کار اعلام کردند . يعني چيزي در حدود يک هفته ديگر  که به نظر نمي رسد زمان کافي براي انجام اين کار  باشد.
واقعيت اين است که پروانه اپراتور اول صادر شده است ، تکليف ودايع مردم ، هرچند ناعادلانه ، مشخص شد .
حسابرسي ميان دوره اي سال جاري نيز انجام شده و پيش از اين نيز طي چند مرحله، حسابرسي سال هاي ۸۴ و ۸۵ ، پس از اظهار نظر سازمان حسابرسي و نهايي شدن، به مسئولان سازمان بورس ارايه شده است.
درعين حال  کارگزار شرکت مخابرات ايران هم که يکي ديگر از درخواستهاي سازمان بورس بوده، معرفي شده است و بنابراين، نبايد مانع ديگري بر سر راه خصوصي سازي مخابرات وجود داشته باشد.
معاون وزير ارتباطات چندي پيش گفته بود که  در پياده‌سازي اصل ۴۴ و خصوصي‌سازي پيشتاز بوده‌ايم و وزير ارتباطات نيز درباره وضعيت خصوصي‌سازي مخابرات اعلام کرده بود که  “خصوصي‌سازي مخابرات ديگر به حوزه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كاري ندارد” زيرا پروانه‌ها، مالكيت‌ها و تفكيك‌ها در اختيار سازمان خصوصي‌سازي و هيات عالي مي‌باشد و ما منتظر اعلام آنها هستيم.
با تمام اين تفاسير هنوز هم هيچ خبري از اجراي مقدمات خصوصي سازي مخابرات ايران شنيده نمي شود و اين در حاليست که تا پايان موعد اعلام شده براي تحقق اين روياي بزرگ فقط يک هفته ديگر باقي مانده است.
اين درست است که مقامات مخابرات و سازمان خصوصي سازي پيش از اين کشف قيمت خرده سهام شرکت مخابرات را  سخت ترين مرحله عرضه سهام اين شرکت در بورس عنوان کرده بودند، اما  با وجود تاخير ها و فراز و نشيب هايي که اين کار تا کنون تجربه کرده است بايد گفت واگذاري خرده سهام مخابرات براي کشف قيمت سخت ترين کار دنياست.
به نظر مي رسد نمي توان به غير از بوروکراسي درهم تنيده دولت عامل دگري براي معرفي کرد.
 15/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا