عملکرد شرکت ارتباطات زيرساخت درسال ۸۶

 بر همين اساس مهمترين پروژه اي که در سال جاري در شرکت ارتباطات زيرساخت گشايش يافت شبکه هوشمند سراسري بود که با صرف هزينه اي بالغ بر۳۰ ميلياردريال طي يک سال ونيم در۳۰ استان کشور به بهره برداري رسيد.به گزارش موبنا اين طرح با خدمات ارزش افزوده اي که ايجاد مي کند امکان استفاده از …

 بر همين اساس مهمترين پروژه اي که در سال جاري در شرکت ارتباطات زيرساخت گشايش يافت شبکه هوشمند سراسري بود که با صرف هزينه اي بالغ بر۳۰ ميلياردريال طي يک سال ونيم در۳۰ استان کشور به بهره برداري رسيد.
به گزارش موبنا اين طرح با خدمات ارزش افزوده اي که ايجاد مي کند امکان استفاده از خدماتي شامل نظرسنجي ، مکالمات انبوه، شبکه خصوصي مجازي، مشاوره تلفني ، شماره اختصاصي، شماره فراگير، کارت اعتباري و مکالمه رايگان را از طريق خطوط تلفن ثابت و همراه براي تمامي کاربران فراهم مي کند .
پروژه ديگري که از سوي اين شرکت مورد بهره برداري قرارگرفت گشايش سومين مرکز سوئيچ بين الملل زيرساخت در شيراز بود که اين سوئيچ با ظرفيت ۱۰ هزارپورت و با صرف هزينه اي بالغ بر۲۰ ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
مرکز فوق قابليت ارتباط با تمامي مراکز ناحيه اي، منطقه اي و بين الملل شبکه زيرساخت شامل ۸۶ مرکز PC و ۱۶ مرکز SC و دو مرکز ISC را داراست و از همين طريق امکان برقراري ارتباط بين الملل را از مسير ماهواره و فيبرنوري بين الملل براي هموطنان فراهم مي آورد.
اين پروژه ظرفيت انتقال ترافيک ارتباطات بين الملل را با ۳۰ درصد توسعه به ۴۲ هزار پورت افزايش داد .
به گزارش روابط عمومي شرکت ارتباطات زير ساخت مرکز مديريت شبکه سوئيچ ايران نيز از ديگر پروژه هاي اين شرکت بود که در سال جاري به بهره برداري رسيد؛ اين طرح قادر است ۱۰۳ مرکز مخابراتي شامل ۸۴ مرکز PC ، ۱۶ مرکز SC و سه مرکز بين الملل ISC  را از يک مکان مديريت کند.
علاوه بر اين “پروژه ISMN ” توانمندي مديريت ترافيک، محاسبات شبکه، امنيت ، مسيريابي  و گزارش هاي خرابي شبکه را داراست.
يکي ديگر از مهمترين رويدادهاي مخابراتي حوزه زيرساخت،انتقال شبکه هاي مادر مخابراتي از شرکت فناوري اطلاعات به شرکت ارتباطات  زيرساخت بود که بر همين اساس پروژه هاي SUPERCORE, CORE  و مرکز داده ملي IDC به اين شرکت منتقل شد.
اجراي سامانه جامع اتوماسيون مالي- اداري و تدارکاتي از سوي اداره کل رايانه شرکت ارتباطات زيرساخت از ديگرپروژه هاي در دست اقدام درسال جاري بود که با اجراي آن  کاغذ از سيستم اداري اين شرکت حذف و تمامي کارهاي اداري به صورت الکترونيکي اجرا خواهد شد.
يکي ديگر از اقدامات شرکت ارتباطات زيرساخت که به منظور کاهش تصدي گري صورت گرفت، اعلام فراخوان براي واگذاري نگهداري ، پشتيباني و حفاظت فيزيکي مراکز و تجهيزات بين شهري خود به بخش غير دولتي بود.
دربخش توسعه حضور منطقه اي شرکت ارتباطات زيرساخت براي ترانزيت و يا تأمين ترافيک ارتباطي صوت و اينترنت کشورهاي همجوار به منظور تبديل ايران به مرکز ارتباطي منطقه مي توان به افزايش شبکه فيبر نوري بين شهري زيرساخت به ۳۷ هزار کيلومتر و نيز افزايش ظرفيت تجهيزات لاين و ماکس شبکه فيبر نوري به ۶۶ هزار لينک  E1 اشاره کرد.
همچنين امضاي توافقنامه مخابراتي ايران وعراق براي انتقال ترافيک صوتي به ظرفيت ده E1 درمسيرشلمچه- بصره ، امضاي تفاهم نامه فيبرنوري بين ايران و پاکستان با پيش بيني سه مسير براي اتصال شبکه فيبرنوري دو کشور، اتصال شبکه فيبرنوري ايران و عراق از طريق ايستگاه هاي مخابراتي آبادان و بصره با ظرفيت ۳۰ هزار و۲۴۰ کانال و امضاي توافقنامه بين ايران و سوريه براي افزايش ترافيک ارتباطي دو کشور تا سه برابر و به ظرفيت شش E1  به منظور  دستيابي به همين هدف از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت در سال ۸۶ اجرايي شد.
بر اساس اين گزارش اين شرکت با هدف بهبود کيفيت مديريت ، اقدام به استقرار استاندارد  ISO 9001:2000 درشرکت ارتباطات زيرساخت کرد.
ازديگر اقدامات شرکت ارتباطات زيرساخت ، صرفه جويي حدود يکصد ميليارد ريالي در هزينه ها بود که با اجراي پيشنهاد کارکنان اين شرکت صورت گرفت؛ اين پيشنهاد ها درحوزه هاي فني ، مديريتي و مالي- اداري ارائه شده بودند.
تشکيل کارگروه پيشگيري و مبارزه با رشوه با هدف ارتقاي سلامت اداري از ديگر اقدامات اين شرکت بود که براساس مصوبه ۸۳ هيأت وزيران آغاز به کارکرد .
شفاف سازي تمامي خدمات اداري ،اطلاع رساني به مردم ،اصلاح و کوتاه کردن رويه ارائه خدمات به مردم و نظرسنجي از مراجعان شرکت و آموزش به کارکنان از مواردي بود که در اين خصوص مورد توجه قرار مي گرفت.
علاوه براين لايحه صيانت از حريم کابلهاي شبکه ملي فيبرنوري کشور که با همکاري شرکت ارتباطات زيرساخت تدوين شده بود از سوي رئيس جمهوري به مجلس تقديم شد.
ابلاغ دستورالعمل جديد شرکت ارتباطات زيرساخت در خصوص نحوه اجراي کابل هاي نوري براي رعايت آن درقراردادهاي پيمانکاران از ديگر اقدامات اين شرکت  بود که به منظور افزايش امنيت شبکه ملي فيبرنوري  و تضمين برقراري ترافيک ارتباطي هموطنان حوزه صدا و اينترنت صورت گرفت.  از سوي ديگر اين شرکت امکان رومينگ تلفن همراه براي ۲۸ هزار زائر ايراني بيت الله الحرام را درايام حج برقرارکرد .
به اين ترتيب زائران ايراني توانستند درايام حج ۱۷ ميليون دقيقه با هموطنان ارتباط مخابراتي داشته باشند.
همچنين پروژه TV-CODEC با هدف افزايش کيفيت ارسال و دريافت صدا و تصوير صدا و سيما در مراکز مخابراتي زيرساخت و فرستنده هاي صدا و سيما با هزينه اي بالغ  بر۸۰ ميليارد ريال درحال اجرا است که به اين ترتيب محيط انتقال صدا و تصاوير صدا و سيما از آنالوگ به ديجيتال تغيير يافت.
از آخرين اخبار اين شرکت نيز مي توان به برگزاري مزايده تبادل ارتباطات بين الملل ازطريق فناوري هاي مرسوم از جمله VOIP اشاره کرد؛ برهمين اساس ، شرکت ارتباطات زيرساخت با انتخاب شرکتهاي واجد صلاحيت به عنوان پيمانکار ترافيک بين الملل و اختصاص پيش شماره جديد دسترسي به آنان اين امکان را براي آنها فراهم مي سازد تا با استفاده از فناوري هاي نوين ازجمله VOIP نسبت به تبادل ترافيک بين الملل هموطنان اقدام کنند. 
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا