مدل k550 سوني اريکسون

طراحي مد روز اين گوشي و دکمه هاي باريک تعبيه شده روي صفحه کليد، ساختمان آن را بسيار شکيل کرده است. بيشتر سطح پنل جلويي به صفحه نمايش TFT با درجه وضوح ۱۷۶در ۲۲۰ پيکسل اختصاص داده شده و کمي بالاتر از آن نام شرکت سازنده و منفذ اسپيکر واقع شده است. صفحه نمايش داراي …

طراحي مد روز اين گوشي و دکمه هاي باريک تعبيه شده روي صفحه کليد، ساختمان آن را بسيار شکيل کرده است.
بيشتر سطح پنل جلويي به صفحه نمايش TFT با درجه وضوح ۱۷۶در ۲۲۰ پيکسل اختصاص داده شده و کمي بالاتر از آن نام شرکت سازنده و منفذ اسپيکر واقع شده است. صفحه نمايش داراي يک فريم باريک نقره اي رنگ است که با کليدهاي صفحه کليد و ديگر کليدهاي گوشي، هم خواني دارد. کمي پايين تر از صفحه نمايش، کليد هدايت کننده به رنگ نقره اي واقع شده است.
در کناره سمت چپ گوشي، کليد تنظيم کننده ميزان صدا و Fast Port (همانند مدل W880) تعبيه شده اند. قسمت پايين گوشي تقريباً خالي از هر گونه عنصري است. در قسمت بالايي تنها دکمه خاموش و روشن کننده و پورت مادون قرمز جاي دارند. در کناره سمت راست نيز کليد پخش کننده کاربردهاي دوربين و کليد دو جهته بزرگنمايي و همچنين دو قسمت کشويي براي قفل کردن پوشش باتري، قرار گرفته است.
**صفحه نمايش
صفحه نمايش K550 از تکنولوژي TFD بهره مي برد که تقريباً کيفيتي مطابق با TFT دارد. چنين صفحه نمايشي در مدل هاي K600، K608 و K610 نيز بکار رفته است. اين صفحه نمايش ۱.۹ اينچي است که قابليت نمايش ۲۵۶ هزار رنگ با درجه وضوح  176 در ۲۲۰ را دارد و در نور مستيم خورشيد نيز کاملاً خوانا و قابل رويت است.


**صفحه کليد
طراحي صفحه کليد K550، بسيار زيبا و منحصر به فرد است اما با وجود دکمه هاي باريک، مشکل در استفاده به نظر مي رسد ولي در واقع بسيار راحت و مناسب طراحي شده اند بطوري که کساني که انگشتان بزرگي دارند نيز به راحتي مي توانند با آنها کار کنند، عکس العمل کليدها بسيار سريع و قابل قبول است. نور پيش زمينه صفحه کليد به رنگ آبي تيره و در تاريکي کاملاً قابل تشخيص مي باشد.
**باتري
با جابجا کردن قسمت پشتي گوشي، جايگاه باتري و اسلات کارت حافظه را خواهيد يافت. باتري استفاده شده در K550 از نوع BST-33 Li-Polymer با گنجايش ۹۵۰mAh است که دقيقاً مشابه با باتري استفاده شده در W880 است که تأمين کننده ۳۵۰ ساعت حالت آماده و ۷ ساعت زمان مکالمه مي باشد. سيم کارت در زير باتري جاي گرفته که جابجا کردن آن بسيار راحت صورت مي گيرد.
**پخش کننده موسيقي
سوني اريکسون K550 از فرمت هاي MP3، AAC، AAC+، E-AAC+، WAV، WMA، M4A و MIDI پشتيباني مي کند. پخش کننده موسيقي K550 همانند مدل هاي سري W سوني اريکسون است و هيچ تغيير و تحولي در آن ايجاد نشده است و تنها تفاوت اين است که در K550 برابرکننده MegaBass وجود ندارد. اين پخش کننده قابليت نمايش در پيش زمينه را دارد و از هدست نيز براي گوش دادن به موسيقي مي توانيد استفاده کنيد.
**دوربين
سوني اريکسون K550 مجهز به يک دوربين دو مگاپيکسلي به همراه فوکوس اتوماتيک و دو فلاش LED با قابليت x 32 بزرگنمايي است.
از طريق کاربرد Photodj، کاربران امکان ويرايش عکس ها را خواهند داشت و مي توانند عکس ها را به سليقه خود تغيير و يا اينکه تبديل به MMS کنند. از ديگر امکانات اين دوربين، روش شب، تايمر، پانوراما، اضافه کردن فريم ، تنظيمات رنگ و … است. درجه وضوح عکس ها برابر با ۱۶۳۲ در ۱۲۲۴ پيکسل است و در مقايسه با ديگر مدل ها مي توان گفت که کيفيت عکس هاي گرفته شده توسط K550 با مدل هاي K750، W800 و W810 برابري مي کند. با توجه به ضخامت باريک گوشي، سنسورهاي آن نيز کوچک تر هستند.
**سخن آخر
گوشي سوني اريکسون مدل K550 که از ماه فوريه سال ۲۰۰۷ ميلادي وارد بازار جهاني تلفن همراه شده بعد از عرضه در بازار تلفن همراه ايران مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفته است که هم اکنون به بهاي يک ميليون و ۷۲۰ هزار ريال به فروش مي رسد.
۱۲۹/ ۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا