يک کارشناس ارشد مخابرات :حضور بخش خصوصي در عرصه تلفن همراه به نفع مشترکان است

“محمد رضا مجيدي” در گفت‌وگو با خبرنگار “موبنا”، اظهار داشت: با ورود اپراتور جديد به بازار تلفن همراه، بهتر است از امکانات و تجربيات اپراتورهاي اول و دوم نيز استفاده شود تا برخي مشکلات ايجاد نشود.وي با اشاره  به  حضور  اپراتور سوم گفت: در آينده، نسل سوم تلفن همراه توسط اپراتور سوم ارائه مي‌شود،کم توان  …

“محمد رضا مجيدي” در گفت‌وگو با خبرنگار “موبنا”، اظهار داشت: با ورود اپراتور جديد به بازار تلفن همراه، بهتر است از امکانات و تجربيات اپراتورهاي اول و دوم نيز استفاده شود تا برخي مشکلات ايجاد نشود.وي با اشاره  به  حضور  اپراتور سوم گفت: در آينده، نسل سوم تلفن همراه توسط اپراتور سوم ارائه مي‌شود،کم توان  ارسال اطلاعات بالاتري داشته و مي‌تواند ديتا و صوت و تصوير خوبي را انتقال دهد.
مجيدي با اشاره به لزوم تخصيص باند فرکانس جديد براي اپراتور سوم اظهار داشت: استفاده از دکل‌هاي BTS اپراتورهاي اول و دوم و يا نصب آنتن‌هاي متفاوت مي‌تواند هم به لحاظ زيبايي شهري کمک کند و هم مقرون به صرفه باشد.
اين استاد دانشگاه، معتقد است که بهتر است ارائه سرويس‌هاي جديد و با سرعت و کيفيت بالا در دستور کار مسوولان اپراتور سوم قرار گيرد و در اين صورت راه دستيابي به دولت الکترونيک هموارتر خواهد شد.
 بيش از اين قرار بود  مزايده اپراتور سوم تلفن همراه  در زمستان سال جاري  برگزار شود  اما تا کنون فراخوان اين مزايده اعلام نشده است .
طبق اعلام  مديران وزارت برنده نهايي مزايده اپراتور سوم  خرداد ماه  سال ۸۷مشخص شده و اين اپراتور از آذر ماه  اين سال مي تواند فعاليت خود راآغاز کند.
مجيدي تصريح کرد: در نهايت همه نسل‌هاي تلفن همراه به سمت نسل چهارم ميل مي‌کنند که ويژگي برجسته آن اما ارسال اطلاعات به صورت ديتا است.
وي گفت: از اين طريق سرويس‌هاي بارگذاري موسيقي و ويدئو و به اشتراک‌گذاري فايل با استفاده از تلفن همراه محبوبيت قابل توجهي کسب خواهند کرد.
اين کارشناس  ارشد مخابرات   ادامه داد:. اپراتورهاي اروپايي ميلياردها دلار را صرف ايجاد شبکه‌هاي ۳G کرده‌اند. البته آنها اميدوارند که ظرف چند سال آينده بتوانند مبلغ هزينه شده را مجددا به دست آورند.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا