۴۰۰ ويروس براي تلفن همراه شناسايي شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سيفاي دات کام، بيشتر مردم وضعيت بحراني را هنگامي درک مي کنند که اين مشکلات بروز مي کند و اطلاعات گوشي از دست رفته است. حدود سه چهارم کاربران به قدر کافي ماهر نيستند که در مواقع ضروري بروز چنين ويروس هايي را پيش بيني …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سيفاي دات کام، بيشتر مردم وضعيت بحراني را هنگامي درک مي کنند که اين مشکلات بروز مي کند و اطلاعات گوشي از دست رفته است.
حدود سه چهارم کاربران به قدر کافي ماهر نيستند که در مواقع ضروري بروز چنين ويروس هايي را پيش بيني کنند.
در واقع ۸۶ درصد کاربران تلفن همراه از وجود نرم افزار امنيتي براي گوشي تلفن همراه شان آگاهند و مي دانند که اين بد افزارها از طريق بلوتوث پراکنده مي شود اما به هشدارهاي امنيتي توجه نمي کنند.
تحقيقات نشان داده که يکهزار و ۱۶۹ کاربر در محدود سني ۲۰ تا ۴۰ سال در کشورهايي چون آمريکا، کانادا، انگليس، فرانسه و آلمان با اين ويروس ها دست و پنجه نرم مي کنند.
در ميان آمريکايي ها و اروپاييان کاربراني که از طريق تلفن همراه به اينترنت دسترسي دارند و کساني که نرم افزارهاي امنيتي روي دستگاه تلفن همراه شان نصب کرده اند، تنها ۲۱ درصد آنها به هشدارهاي امنيتي در باره اتصالات بلوتوث توجه  و ۱۵ درصد به هشدارهاي WiFi توجه مي کنند.
اغلب کاربران تصور مي کنند که اين وظيفه ارايه دهندگان سرويس هاي تلفن همراه است که نرم افزارهاي امنيتي روي تلفن همراه نصب کنند.
ويروس هاي کامپيوتري به سرعت پراکنده شده و هر روز در حال افزايش هستند و ويروس هاي موبايلي هنوز تعدادشان اندک است اما با اين وجود هکرها بر روي کاربردهاي نرم افزارهاي جاسوسي روي تلفن همراه کار مي کنند.
چنين کاربردهايي اين امکان را به وجود مي آورد که آنها به همه عملکردهايي تلفن همچون ضبط صداي مکالمه، دسترسي به پيام و گوش دادن به مکالمات دسترسي داشته باشند.
تحقيقات نشان داده که تعداد کمي از گوشي هاي هوشمند حاوي نرم افزارهاي امنيتي هستند.
۱۳۵/ ۱۴ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا